Bouw quadcopter

Hallo allemaal,

Ik overweeg om een multicopter/quadcopter te bouwen.

Ik ben helemaal nieuw in deze afdeling, heb zelf wel veel ervaring met rc vliegtuigen. Ik heb dus ook nog geen verstand/ ervaring met deze tak van het radiografisch model vliegen.

Als ik het goed heb, is dit het volgende wat ik nodig heb voor een zelfbouw: (corrigeer me aub indien niet correct!!:) )

- Speedcontrollers
- Motor + prop
- ontvanger, zender (minimaal 4 kanaals?)
- printplaat
- accu

Wat denken jullie dat een zelfbouw project ongeveer gaat kosten? En kan ik mijn 4 kanaals zender, en 6 kanaals ontvanger, oorspronkelijk bedoeld voor mijn model vliegtuig, gebruiken?

Alvast heel erg bedankt, en hopelijk zien jullie snel een bouwverslag/project te zien krijgen!!

wat gaat het kosten ja 2x de helft of 4x een kwart het is maar net wat je wild kopen en waar je het koopt.
welk voor maat en dus welke motoren kwa kv en ga zo maar door .

lees eens wat bouw verslagen door daar leer je veel van.

voordat je je compact camera erop gaat hangen ben je al wat vlieguurtjes verder, dus kan je later de motoren en esc's nog upgraden.

4 kanalen is het ABSOLUTE minimum om te vliegen. een KK controller (Flight Controller/FC) is zo een beetje de enige FC waarbij je maar 4 kanalen nodig hebt.
bij andere FC's kan je vaak kan schakelen tussen verschillende vlieg modi. en als je er een compact camera onder wilt hangen zou je daar ook al 2 kanalen voor willen gebruiken. 1 voor de onstpanner en 1 om de gimbal te kunnen draaien (tilt)

er zijn zoveel verschillende FC's dat er voor ieder budget en ieders persoonlijke voorkeur wel een bordje te vinden is.

bij de stickies vind je een (beknopt) overzicht van een aantal verkrijgbare FC's, lees dat ook maar eens op je gemakje door.

en wat michel al aanhaalde: lees de verschillende bouwverslagen eens door, zo krijg je meteen een mooi overzicht van wat er allemaal mogenlijk is.

succes!

Back