Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dank u welDat ziet er goed uit zeg! Mijn complimenten![]()
Hey KlaasErik, Loopt dat allemaal soepel met die enkele kruiskoppelingen? Vaak zie je dat het toch een beetje wringt en hakerig loopt. Maar exact in elkaars verlengde valt het misschien mee. Gr. Klaas.
Diameter schroef is 3,5. 4 was net te groot voor het mooie. ga op 7,2 volt varen in werkelijk heid zou de schroef 3,8 moeten zijn maar die bestaat nietErik, Kijk maar hoe het uitvalt. Een enkele kruiskop maakt zelfs onder een kleine hoek een schokkerige beweging. Die hef je op door een dubbele te gebruiken. Vandaar mijn commentaar. Je hoort het zo. Mooie motoren, die 800 KV. Op hoeveel Volt ga je varen? Misschien heb je het al eens aangegeven. Denk dat 7,2 Volt wel voldoende is. Belast zit je dan ron de 5.000 toeren. Amperage wordt bepaald door je schroeven. Welke diameter hebben die? Stel dat die een spoed hebben van 40 mm en je 50 % slip rekent dan kom je met dat toeretal al aan 6 km/uur. Dus boven de rompsnelheid. Kijk maar of je iets aan deze info hebt. Gr. Klass.
De romp is 85cm langMeestal is de spoed iets groter dan de diameter. Met een spoed van 36 mm komt de berekening uit op 5,4 km uur. Met een waterlijnlengte van 1 meter is de theoretische rompsnelheid 4,5 km/uur. De aanname van 50% slip is voor dit rompmodel overdreven, dus de theoretische rompsnelheid zal ze wel halen. Hoe lang is de romp eigenlijk? Gr. Klaas.
hey klaar misschien een domme vraag maar wil het even zeker weten waar zit het 0 punt van de servo is dat op het korte of lange gedeelte bij de gaatjes van de servoTheoretische rompsnelhei wordt dan 4,15 km/uur. Gr. Klaas. Heb de formule voor de schaalsnelheid niet bij de hand. Gr. Klaas.
Leuk plaatjes zijn altijd goedGeen dank hoor Erik. Kwam net het boekje Gouden Reddingen tegen met een verhaal waarin de Pr. Hendrik een rol speelde. Heb de foto's voor je gescand. Wil je het hele verhaal dan kan ik die pagina's scannen en dan mailen. Stuur me in dat geval per conversatie even je mailadres. Gr. Klaas.
Bekijk bijlage 534854
Bekijk bijlage 534856