Bouw Revell Ferrari 599 GTO 1:24

Hallo allen,

Ik zou mezelf even voorstellen omdat ik nieuw ben in het statische deel van het forum.
Ik ben Melvin en woon in Capelle a/d IJssel. en nu nog 14 jaar jong.
Ik ben met dit project begonnen om zoveel mogelijk te leren van de statische modelbouw. Ik ben al wel langer actief in de modelbouw en ben bezig met mijn eigen springer tug, die nu even op een laag pitje suddert vanwege het zelf ontwerpen, uittekenen, zagen, etc. Kortom, ik heb deze set gekregen voor kerst om: mezelf even af te leiden van het grote scheepsbouw-project en om eens te kijken of ik bouwkits misschien leuker vind.
Ik denk dat ik mezelf nu wel aardig heb voorgesteld, dus laat ik maar het boek: Ferrari 599 GTO 1:24 openslaan. Beginnend bij hoofdstuk 1: de motor.

Ik ben alleen iets te enthousiast begonnen met bouwen waardoor ik dus geen foto's van de beginfase van deze V12- krachtbron heb. dus laat ik maar zien wat ik tot nu toe heb gemaakt:
full

full

Dit zijn de foto's van de motor voordat de uitlaat erop kwam. Ik heb geen foto's waarbij ik de losse onderdelen nog had.
full

De uitlaten: spreekt voor zich denk ik. Ik heb nog wel de pijpjes nog 1 keer in de verf gezet waardoor de strepen op de uitlaat nu zo goed als weg zijn.
full

full

full

Diverse aanzichtfoto's van het krachtbronnetje met het uitlaatsysteem erop, ik vind het wel jammer dat op sommige lijmnaden zich grote gleuven hebben ontstaan. Ik zou proberen te kijken of ik deze gleuven een beetje kan opvullen.

MVG, Melvin.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ga je volgen, ben zelf ook af en toe bezig met 1:24, zoals een VW golf GTi, staat ook hier op het forum, maar heel mijn modelbouw staat op een laag pitje.

Rcjeffrey, ik probeer mijn projecten nooit af te raffelen, dus: als ik geen zin heb, begin ik er ook niet aan. En iedereen moet toch zijn/haar eigen tempo bepalen?

Blijf maar gewoon rustig en netjes werken.
ik heb er alle vertrouwen in dat het tot een goed eindresultaat zal komen.
Veel plezier verder met de bouw.
Groetjes, pa

hoi Melvin,

Ook ik ga je volgen,ben een groot Ferrari fan dus ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

gr, modellmaker

Hoi Melvin
Gaaf een Ferrari, blok ziet er goed uit, als ik 1 tip mag geven aan je, probeer er op te letten dat alles naadloos aan elkaar zit vast gelijmd dit is ( mooier vindt ik ) op de foto,s zie ik open naaden, ook kan je opvul middelen gebruiken putty van Revell bijvoorbeeld.

ik had het inderdaad ook gezien, vind het zelf ook jammer. Ik kijk nog eventjes of ik het zo laat of dat ik er nog wat aan ga doen, want er komt dalijk nog een kap bovenop (voor koeling/brandstof oid.).

Mvg. Melvin.

Back