Bouw Snauwschip

Voortgang tuigage bezaan- en snauwmast

Ik ben weer wat verder. Op de afbeeldingen de touwladders (Hoe heten ze officieel ook al weer?) en overige tuigage. Moet nog verder afgewerkt worden dus enige onvolkomenheden zullen er wel zitten op dit moment.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben tot de conclusie gekomen dat de kraaiennesten iets groter moeten worden. Dit ga ik dan ook nog aanpassen. Ik heb getracht de klimtouwen te knopen maar dat is dus echt niet te doen of er moet een vergrootglas aan te pas komen.

Hallo Evanunnik
Ik heb hoegenaamd geen ervaring met de bouw van dit schip maar ik vind de tuigage op de foto erg dik lijken. Is dat zo of komt dat door de foto.:confused:
Gr Ton.

Ik vind het knap werk, gezien de schaal van het schip. Je had inderdaad misschien iets dunner draad kunnen gebruiken, maar dat is slechts een detail en maakt haar niet minder mooi.

Dat lijkt misschien door de foto. Als je het schip dat overigens een afmeting heeft van 20 centimeter van dichtbij zou zien dan lijkt het touw niet zo dik. Op de foto zijn de verhoudingen niet zo goed te zien. Het schip is geen bouwdoos, het is op zicht gemaakt, mijn eerste model en grotendeels uit het hoofd. Ik gebruik een foto van een snauwschip die ik van internet geplukt heb. Het hout is afkomstig van een fruitkistje en sateprikkers van verschillende formaten. Dus het heeft me geen drol gekost behalve veel tijd en plezier.

Op de werf

Vanochtend weer verder geklust. Op deze foto krijg je misschien een indruk van de schaal. Deze zijde van het schip moet nog in de verf gezet worden.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe kleiner de schaal hoe groter de kunst om het model te bouwen, knap werk wat je daar doet. Zelfs op de veel grotere schaal waar ik op werk (1:100) is het al lastig om de tuigage netjes te krijgen.

Andy

Het kleine voorste zeiltje aan de boegspriet heb ik per abuis achterstevoren vastgezet. Die moet dus weer los en opnieuw bevestigd worden. Daarna nog een zeil en de vlaggen. Dan het tuigage verder afwerken, de touwladders voor de fokkemast etc. Als laatste ga ik de achtersteven aanpakken, die gaat er heel anders uitzien. Hiermee bedoel ik de vensters.

Ik vind het niet zo netjes dat ik al weken moet wachten op een bestelling bij modelbouw de Kombuis. Heb een eerste deel van de bestelling al wel binnen maar de rest blijft maar wachten omdat het andere deel helemaal verkeerd was. Ook de email die ik begin deze week stuurde wordt niet beantwoord. Dit is wellicht de eerste maar ook de laatste keer dat ik daar iets bestel. makkelijk geld verdienen zo.

Ik moet zeggen dat het meestal goed gaat bij de kombuis, maar ik heb het ook een paar keer gehad dat ik lang moest wachten. M'n laatste bestelling is ook nog niet compleet. Moet ik nog even over mailen.

Dan nog maar even de lange adem gebruiken. Maar toch, als ik een mailtje stuur, dan is het toch niet zo moeilijk om die even te beantwoorden toch?

Helemaal mee eens. Ik weet ook graag waar ik aan toe ben en hoe lang het wachten ongeveer gaat duren. Ik zou er nog een mailtje aan wagen of even bellen.

Moet zeggen dat ik nog nooit problemen gehad heb, tot nu toe was alles er keurig op tijd.
Wel zou ik nog wel even mailen als ik jou was,wat ik wel vervelend vind is dat ze per telefoon bijna niet te bereiken zijn.
Anders even mailen of ze terug willen bellen.

vorig jaar problemen gehad .

dit jaar hout besteld , allemaal binnen een week in huis.

hang er ook van af wat je besteld en in welke hoeveelheid .

email heb ik meestal snel antwoord .

anders opbellen.

grt timberwolf

Back