Bouw spitfire seagull 2.03 wingspan

Hoi Jack ,

Hoe kom je bij de Lipo's voor het laden en of verwisselen en op hoeveel cellen vlieg je met de FSD 310Kv motor? , ben zelf met de Spit van ESM 184 cm bezig ook op electro FSD 310.

Thanks

Lipo's zitten in een bakje die ik in totaal eruit haal.
Ik vlieg op 10 cellen.
FC4D2BEE-9552-4A7C-A1DA-5EA5D168BB2D_zpsonm277bl.jpg

276BF5C9-6192-44BB-84E0-C134D22A1C88_zpsubi4mrvx.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit , heb je een opening gemaakt om de accu's eruit te halen bv via de onderzijde?

10 Cellen met de FSD 310 heb ik ook mee gevlogen alleen gingen de magneten loszitten na verloop van tijd, epoxy steel gebruikt en alle magneten opnieuw vast gemaakt na eerst een grondige reiniging van de lijmresten.

Hallo Jack,

Ik heb net met veel belangstelling je hele draadje doorgelezen. Wat een mooi toestel is dit geworden! Die weathering is erg mooi gelukt!

Vraagje over de soundmodule: heb je bewust voor de Benedini gekozen en niet voor bijvoorbeeld de Mr.rc sound? Of zijn beide systemen vergelijkbaar? Ik las dat je een extra opening met gaas hebt gemaakt om het geluid wat beter te horen. Is het nu helemaal naar wens, qua geluidssterkte? Ik maakte uit de filmpjes wel op dat het wel goed gelukt is: de elektro overstemt in elk geval niet meer de module. Maar hoor je het geluid ook nog als er andere (brandstof)modellen in de lucht zijn?

Nogmaals mijn complimenten voor dit prachtige toestel! Echt iets om trots op te zijn!

Groeten,
Pieter

511815EB-D1E9-44F9-915B-62739D69E538_zps6o0qvlxk.jpg
Ja keuze geluidsvolume is gebaseerd op willekeur dus niet onderbouwd.
Verder is het geluid goed te horen nu maar is wel minder te horen als er meer brandstofkisten rondvliegen.
Misschien als er nog extra speakers geplaatst worden zal dit beter worden.
Maar dan wordt t toestel wel veel zwaarder.

Laatst bewerkt:
Ouwe aan flarden geschoten Bak? :feli:Hij is "super" Marine!
Een voorgaande foto van achter naar voren genomen vanaf zijkant,geweldig!

Back