Bouw "Stijn"

Valt me nu pas op dat je zo'n Graupner heveltje op het roer hebt. Gelukkig kan je er redelijk bij, zo te zien, dit type staat erom bekend los te lopen wanneer je het niet kan gebruiken, en dan natuurlijk nadat je niet meer bij het roermechaniek kan...

Lijkt het trouwens zo of zijn de ramen echt zwart?

Ja klopt, de raampjes zijn aan de binnenkant matzwart geverft.
Dit omdat ik het lelijke wit binnenin wil verdoezelen. En omdat ik binnenin verder niks wil bouwen.

Ja dat roer .... Ik heb ze al vastgelijmd, vast gesoldeerd. Maar nog gaan die heveltjes los. Ik hoop dat jij daar minder last van hebt

Ik heb er nog geen last van gehad. Bedankt voor de tip. Ik zal het in de gaten houden.

Mark,
Nu wel tevreden?
Absoluut een leuk bootje.
Complimenten!

Ja Bertus..ik heb nog niet proefgevaren dus of ik tevreden ben met de vaareigenschappen weet ik.nog niet.
Maar hij ligt nu al anders in het water dan voorheen. Het zwaartepunt ligt nu veeeeel lager en nu reageert ze al heel anders op schommelende bewegingen.

Nu hopen dat het snel vaarweer word om te testvaren.
Ik mis nu 2 cellen dus hopelijk gaat dat elektronisch ook allemaal werken.

Bij kleine bootjes zal het misschien wel goed gaan. Maar je moet je voorstellen dat Graupner deze hevel ook heeft aanbevolen voor schepen van 1 meter... :schrik:

Persoonlijk vind ik doorzichtige ramen net iets mooier, maar ik snap de keuze voor zwart maken. Een interieur zou weer teveel gewicht boven de waterlijn geven, en dan ben je de winst aan stabiliteit meteen weer kwijt.

Graupner heeft ze tegenwoordig ook met inbus, zitten o.a. op de Micro Magic en ik dacht ook op de Gillis Gulbransson. Daar durfden ze het blijkbaar niet meer aan om met dit onding te werken.

Vaart erg mooi zo!

En voor degenen zonder mobieltje, die nog gewoon surfen via een laptop of pc:

en

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon op de link klikken, en dan bovenin op "Desktop" klikken. Dan zie je ze wel.

Dit geeft de tip, alleen een kleine correctie. Ik heb eerst op de link in je bericht geklikt, opent een nieuwe pagina. Dan linksboven op het icoontje wat lijkt op 3 liggende streepjes. Scroll naar onderen, en klik linksonder op "Desktop". Dan kom je op een normaal Youtube scherm, en de link in de adresbalk kun je dan in een bericht hier tussen de "youtube []jes zetten. Althans, alleen het deel van de link waar de "naam" van de video in zit dus iets als ZcigghE om een voorbeeld te geven.

Hmmm..? Ik krijg als ik op Marks links klik gewoon een pagina met bovenin een balk met daarin "Mobiel | Desktop", en als ik dan op Desktop klik krijg ik direct het filmpje...

[edit] Wat Henk beschrijft is hoe je de filmpjes direct op de website krijgt; wat ik beschreef is hoe je een "mobiel" linkje toch gewoon op een PC kan bekijken...

Die keuze tussen "desktop/mobiel" verschijnt bij mij niet standaard bovenin het browser-venster. Is misschien afhankelijk van het type browser en versie?

Back