bouw tekening helicopter model

• Topicstarter Topicstarter Kever Willem
  • Startdatum Startdatum
K

Kever Willem

Guest
Hallo,
ik ben een beginnende modelbouwer en ik wil graag een eigen helicopter model bouwen.
Mijn vraag is of iemand een bouwtekenig heeft van een helicopter met daarin aangegeven de maten en afmetingen van de diverse onderdelen.
Ik bedoel dan niet een tekening die bij een handleiding wordt geleverd maar een waarmee ik de onderdelen zelf kan maken. :idea:
Het liefst zou ik een model willen maken dat een lengte heeft van meer dan 2 meter. Indien de tekening een kleiner model betreft, reken ik de maten wel om naar "mijn" afmetingen.
Het model maakt niet zoveel uit.

Alvast bedankt.

Ik heb zelf geen ervaring met helicopters.

Maar om als beginnend bouwer zelf een helicopter in elkaar te boksen zou ik niet zien zitten.

Ik hoor steeds vertellen dat het vanuit een bouwdoos al redelijk difficil is. Dus als je zelf alle onderdelen wil gaan uitzoeken en samenstellen dan vrees ik dat je het snel zal opgeven.

Pas op Ik kan hier ook helemaal mis in zijn hoor.
Ik weet natuurlijk niet hoe handig je bent en wat je ter beschikking hebt.

Tenzij hij niet moet vliegen en enkel aan het plafond zou opgehangen worden...

toch succes gewenst.

Hoi Werner,
ik moet duidelijk nog wennen aan het forum.
Nogmaals via deze weg bedankt dat je hebt gereageerd.
De heli moet inderdaad de lucht in en ik realiseer me dat het niet gemakkelijk gaat worden. Echter als ik de juiste tekeningen heb, kan ik daarbij de benodigde materialen maken.
Het technische gedeelte zoals de motorophanging in de aandrijving zelf, zal waarschijnlijk toch gekocht moeten worden.
Misschien weet je iemand die een tekening heeft?

Tot schrijvens.

Schluter heeft een goed boek geschreven:
Hubschrauber ferngesteuert. Voor zover een van de weinige boeken waarin de mechanica van een heli echt goed uitgelegd wordt. Maar ja, wat verwacht je anders van de uitvinder van de RC-heli.