Bouw tips voor serpent 950-R

• Topicstarter Topicstarter boefje
  • Startdatum Startdatum
B

boefje

Guest
hoi serpent rijder,s
ik heb dit van de www.serpent.com
vandaan gehaald geschrijven door danny leewis .
en ik dacht misschien ook leuk voor ander serpent 950r rijders

Hoi, met Danny Leewis.
hier een paar tips om de nieuwe serpent 950r auto tip-top in orde te maken en hierbij een aantal kleine tips om op te letten tijdens het bouwen.

Als eerste tip de kogelagers, de kogellagers (12x18mm) van de vooras gaan nogal licht in de excentrische stelringen. Dit kan als gevolg hebben dat het lager gaat draaien in de stelring. Dit is het simpelste op te lossen door het lager in de stelringen te lijmen met secondenlijm. Vier kleine druppeltjes op de buitenkant van het lager, zie foto 1. Dit doe ik trouwens ook met de lagers (12x21mm) voor de wielassen voor en achter.

lijmpunten lager

Als tweede tip zie ik toch regelmatig dat er mensen zijn die links en rechts voor de stuurblokken doorelkaar halen. Dit staat toch wel duidelijk op de tekening, alleen wordt dit niet met L en R aangegeven, maar met vier stippen. Het stuurblok waar vier stippen in staan aan de binnenkant is de linkse (zie tek. blz. 10 stap 2.10).

Als derde tip: het bevestigingsplaatje koolstof van de achterschokdempers. Dit plaatje wordt gemonteerd op twee m3 boutjes die in de lagerblokken zitten. Het plaatje schuift moeilijk over de boutjes en dit is makkelijk op te lossen door de onderste gaatjes van het plaatje iets groter te maken met een Hudy-ruimer.

Als vierde tip: Bovenste draagarmen achter, deze bestaan uit twee helften. De twee helften worden door een inbus met elkaar verbonden. LET OP dat de inbus niet te ver in het onderdeel met de kogel wordt gedraaid. Want dan gaat de inbus de kogel opsluiten in het kunststof en de kogel gaat zwaar draaien, waardoor de ophanging ook moeilijker (zwaarder) gaat bewegen.
Ook heb ik een schuin kantje gesneden aan de draagarm onder het bevestigings inbusje van de draagarm, hopelijk te zien op foto 2. Dit is gedaan omdat er anders een zwaarpuntje zit in de achter ophanging tijdens het veren (merkbaar zonder schokdempers). Dit kleine stukje wegsnijden voorkomt dat de draagarm het lagerblok raakt.

schuin kantje snijden

Ik heb verder aan de ophanging voor en achter niets hoeven doen om het allemaal soepel te laten lopen. Zo nu op naar het bouwen van de radioplaat, daarover de volgende keer meer tips (ik moet er nog mee beginnen).

Groetjes Danny Leewis[/url]

Back