Bouw TripTender.

Zo weer wat verder met de TripTender draaiend radar stuur en bakboord lampjes op de brug. Mast bankjes naast de brug bolders en nog iets denk ik. Verder heeft de vorige eigenaar weer kontakt met mij opgenomen en de originele tekening in pdf gestuurd. Mijn dank ik groot. Aardig dat er toch door gezocht wordt naar een tekening door iemand die daar toch wat moeite en tijd insteekt voor mij.
20240113_195630~4.jpg
20240113_194857~2.jpg
20240113_194835~2.jpg
20240113_194756~2.jpg

Zo weer iets verder wat acc er aan en op gemaakt. De naam er opgeplakt gaat wel lekker zo.
Even minder tijd doordat één van mijn bandrecorders ging roken. Ben daar nu even mee bezig.
Gr Hans.
cb991a57de023648c4b004ad8492a420.jpg
36445e23444f2f60dc53aee13ec1f99a.jpg

Ik werk met de 2.4 en nog nooit storingen gehad. Borstel of borstelloos geen probleem.
Leuk bootje trouwens :thumbsup:
Grt peter

Ja, maar zo werkt het niet Peter, ontstoren doe je niet voor jezelf als je problemen ondervind, maar ook voor je college die naast je vaart en wel storing zou kunnen ondervinden van jou motortjes. :)

Ja, maar zo werkt het niet Peter, ontstoren doe je niet voor jezelf als je problemen ondervind, maar ook voor je college die naast je vaart en wel storing zou kunnen ondervinden van jou motortjes. :)
Ook dat heb ik nog nooit meegemaakt de afgelopen 30+ jaar.
(Wat niet betekent dat het niet kan. Kan ook mazzel zijn, natuurlijk.)
Als het stoorde dan bleek het bijna altijd iets in het bootje zelf te zijn.
Scharrig stekkertje of zo.

zij die nog niet varen met een 2.4Ghz zender hebben dit zeker al eens voorgehad.
Heb het zelf al meermaals gezien gelukkig steeds op de klaarmaak tafel.
Dan Gaat er plotseling ergens een motortje draaien of een servo begint te triggeren omdat iemand zijn motor niet ontstoord is met een 2.4 Ghz zender die er zelf geen last van heeft.

Op 40 Mhz last van storing gehad. Was bij mijn avatar. Kwam voor zover ik het kon nagaan van de ESC, die de ontvanger stoorde. Met een ferrietring in de ontvangerkabel was het over. Was met een brushless motor. Op 2,4 GHz had de storing geen invloed meer en kon de ferrietring eruit. Gr. Klaas.

Vandaag uurtje met de TripTender gevaren helemaal geen storing met een brushless motor. Op de 2.4ghz met Jeti. Ik kreeg storing op de 40mhz toen ik naar brushless motoren ging.
Nou had ik al eerder vernomen dat de brushless motoren lastig zijn te ontstoren. Dus met iemand langszij op de bv 40mhz zou dat heel goed kunnen storen denk ik.

Back