Sinds enige tijd loop ik met het idee om een UAS te bouwen, na verschillende systemen te hebben bekeken, vooral vanuit het oogpunt dit eventueel te kunnen gebruiken voor mijn job ben ik uiteindelijk bij het
volgende toestel terecht gekomen de Shadow 200.
Naar mijn mening heeft dit toestel tal van voordelen.
- Motor is achteraan geplaatst, wat iets veiliger is bij een mogelijke crash.
- Rechte vleugel, wat iets eenvoudiger is om te bouwen.
- 2 buizen naar de omgekeerde V-staart zodat je minder snel tegen een schroef kan aanlopen.
- Ruimte in de vleugel om eventueel benzine in te stoppen.
- Een apart compartiment voor de motor en servo's achteraan het toestel om mogelijke interferentie tegen te gaan met de autopilot en andere sensoren.
- Eenvoudig te bereiken compartiment voor het plaatsen van camera of andere toestellen.
Zodoende ben ik aan het tekenen gegaan om een toestel te ontwerpen dat in de buurt van dit functioneel toestel komt.
Tot hoors,
Tom
volgende toestel terecht gekomen de Shadow 200.
Naar mijn mening heeft dit toestel tal van voordelen.
- Motor is achteraan geplaatst, wat iets veiliger is bij een mogelijke crash.
- Rechte vleugel, wat iets eenvoudiger is om te bouwen.

- 2 buizen naar de omgekeerde V-staart zodat je minder snel tegen een schroef kan aanlopen.
- Ruimte in de vleugel om eventueel benzine in te stoppen.
- Een apart compartiment voor de motor en servo's achteraan het toestel om mogelijke interferentie tegen te gaan met de autopilot en andere sensoren.
- Eenvoudig te bereiken compartiment voor het plaatsen van camera of andere toestellen.

Zodoende ben ik aan het tekenen gegaan om een toestel te ontwerpen dat in de buurt van dit functioneel toestel komt.

Tot hoors,
Tom