Bouw UAS

Na de vorm te hebben gemaakt van de romp heb ik eens gekeken hoe ik op een eenvoudige manier een vorm in het model zou krijgen dus weer een beetje tekenwerk en een paar malletjes gefreesd.

13.jpg



14.jpg


De meeste onder jullie zullen wel zien wat dit is en waarvoor het zou kunnen dienen.

Tot hoors,
Tom
 
Al kan het wel een mooiere look krijgen, kijk hier maar eens.

11.jpg


Zo na het frezen weer moet er verder gegaan worden en heb ik om het me eenvoudig te maken de gefreesde onderdelen tegen de tempex geplaatst.

15.jpg


Om met een snijbeugel uiteindelijk tot dit resultaat te komen.

17.jpg


Dit was stap 1...eerst moest het bovenste gedeelte eraf om de vorm van de vleugel erin te krijgen....
En vervolgens weer mooi oplijnen en verder naar stap 2.

18.jpg


Op die manier heb ik een deksel gemaakt voor de vleugel en ook eentje om aan de motor te kunnen...later zal ik hier waarschijnlijk één geheel van maken omdat de nieuwere toestellen dit ook hebben, maar dat zien we nog wel.

Tot hoors,
Tom
 
laatste bericht offtopic.
En toen heb ik ineens van de koop afgezien. Dit na een telefoontje.

Het gebeurd niet vaak dat ik mij bedenk.
Het plan was de boel zo te verbouwen, dat het geheel uit eindelijk op 3 cellen zou gaan vliegen. Echter besef ik me dat dit nauwlijks realiseerbaar is. Dit voornaamlijk vanwege het gewicht. Ik ben gek van shadow-UAV achtige, alleen denk ik dat ik hem zelf moet gaan bouwen, wil ik het kunnen gebruiken voor mijn doel. Deze kist is behoorlijk zwaar gebouwt, alsmede de vleugels.
ik zal deze kist op 6 cellen moeten vliegen, wat dus niet mijn bedoeling is.

Goed, genoeg offtopic gelul, we wachten op de volgende update!
 
Laatst bewerkt:
Tom,

Is het je bedoeling om een model te maken op basis van 't orginele concept, maar verder naar eigen inzicht, zeg maar een look-a-like, of ga je echt alles op schaal nabouwen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
@ Remy: Persoonlijk vind ik die scout wel een interessant toestel en de prijs is echt geweldig!!!...misschien vlug een beetje reclame maken voor de verkoper.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-vliegtuigen/106441-scout.html
Als je naar een iets stabieler toestel wil gaan denk ik toch wel dat je deze spanwijdte nodig hebt.

@ Sander: Daar zit ik nog een beetje te twijfelen, in de meeste opzichten zal het zo goed als schaal gemaakt worden, maar ik houdt wel in het achterhoofd dat het voor onze toepassingen moet dienen, dus zal ik het zeker niet weerhouden om andere dingen aan te brengen, heb een idee over een camera, maar daar later meer over anders blijft het niet spannend genoeg om te komen kijken. :D

Dus het zal eerder een Look-a-like zijn met een eigen touch. ;)
Als jullie door jullie ervaringen interessante aanmerkingen hebben dan hoor ik het graag.

Tot hoors,
Tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog geen antwoord gezien op de vraag van Jan welk profiel het dan wel is als het geen Clark-Y is. Het lijkt dan in ieder geval wel heel veel op Clark-Y.


Verder volg ik met veel interesse de bouw. Ik knutsel weleens wat met een Arduino Duemilanove en wil ook nog eens een multifunctioneel testplatform waarin ik hem mee kan nemen. Spanwijdte wel onder de 2m anders is het voor mij niet op te slaan en mee te nemen.
 
@ Jitze, het is geen Clark-Y dat is zeker. ;)

Waarom is het boven de 2m niet op te slaan???
Deze vleugel zal uit 3 delen bestaan het buitenste stukken die ondertussen zullen een 90cm lang zijn...valt allemaal nog wel mee denk ik...dus veel langer dan 1 meter per stuk zal het niet zijn...dat zou in elke auto moeten passen.

Tot hoors,
Tom
 
Hoi Tom,

vanmiddag even over het kistje gebabbelt. Echter vertelde Addy mij dat de kist behoorlijk zwaar was. De volledige vleugel is opgebouwt uit 2mm balsa. Zo ook de indekking. De romp was nog het zwaarst.
Het plan was om het geheel erg licht te maken. De romp zou ik overniew maken, zo ook de staart.
Dan rest er voor mij dus niet heel veel meer dan gewoon een compleet nieuw vliegtuig te bouwen, wat de deal verder niet meer interessant maakt. De prijs is absoluut oke, alleen heb ik niets aan het vliegtuig.
Plotterwelt ( johan) freest ontzettend lichte trainers. Hier wil ik nog eens een vleugel van pakken, en daar een rompje voor verzinnen.
 
@ Jitze, het is geen Clark-Y dat is zeker. ;)

Waarom is het boven de 2m niet op te slaan???
Deze vleugel zal uit 3 delen bestaan het buitenste stukken die ondertussen zullen een 90cm lang zijn...valt allemaal nog wel mee denk ik...dus veel langer dan 1 meter per stuk zal het niet zijn...dat zou in elke auto moeten passen.

Tot hoors,
Tom
Eigenlijk wil ik gewoon niet boven de 2m gaan. De payload hoeft wat mij betreft ook niet heel hoog te liggen, het toestel moet gewoon geschikt zijn als eerste testplatform voor wat simpelere dingen. Zelf zat ik in eerste instantie aan een groot stick-model te denken. Anderzijds heeft een duwprop wel veel voordelen, met name omdat je de voorruimte in het toestel gewoon helemaal vrij hebt...


vertel nou eens welk profiel het wel is!
 
Volgens mij is dat het geheim van de smit:mrgreen:
Jitze, al eens naar een Lazy bee 150% gekeken? toets eens op youtube HD FPV in. Dan het tweede filmpje:).
 
Beste ,
Hier een film over de shadow in Irak

[URL="
- TUAV LRS Kalsu, Iraq (Full Version)[/URL]

grt johnnyb
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Jitze: Inderdaad alles hangt van je payload af...en de plaats waar het nodig is.

@ Remy: Jij hebt het begrepen. ;)

@ Johnny: WOW geweldig filmpje, die had ik nog niet gezien...thanks maat.
 
Beste ,
Hier een film over de shadow in Irak

[URL="
- TUAV LRS Kalsu, Iraq (Full Version)[/URL]

grt johnnyb

Interessante video, ik verbaas me over hoe hard ze nog binnenkomen bij de landing, zelfs met full flaps. Wat is de cruise speed? Die zal toch ruim boven de 80km/u liggen? Enig idee wat de AUW is? En de vleugelbelasting?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hej,

Wat zag ik daar nou in die video? Een tracker van Dhr Sassen? Jemig:mrgreen:




Wat gegevens gevonden:

Specifications (200 Family)
General characteristics

Length: 11.2 ft in (3.41 m)
Wingspan: 14 ft in (3.87 m)
Height: 3.3 ft in (1 m)
Empty weight: 186 lb (77 kg)
Gross weight: 375 lb (170 kg)
Powerplant: × 1 Wankel UAV Engine 741 used only with Silkolene Synthetic Oil, 38 hp (28.5 kW) each
Performance

Range: 68 miles (109.5 km)
Endurance: 6 hours
Service ceiling: 15,000 ft (ELOS (Electronic Line Of Sight) m)

oei..een span van zo'n 4m met een koorde van zo'n 80cm? met een gewicht van 77000 gram leeg..
 
Laatst bewerkt:
Back
Top