Bouw UT 160

Ik ben voornemens een turbine te bouwen en ik zit te denken aan een UT 160 mede omdat alle onderdelen hiervoor ook te koop zijn. Ik ben totaal nieuw in de turbine wereld dus daarom vraag ik me af of dit een goede keus is?

zie linkje;- Shop

graag jullie reactie

Mooie turbine, maar zal je alle onderdelen bij hen vandaan halen? Was een beetje geschrokken door de prijs, als je alle onderdelen samentelt, kom je aan een zeer (te) hoog bedrag, als je het mij vraagt :)

ut160

maak niet zo veel uit in kosten UT160 of KJ 66.
Het gaat er om wat kun je allemaal zelf maken.
NGV,compressor wiel, turbinewiel worden meestal gekocht. gietstuk of bewerkt.
NGV kun je eventueel ook zelf maken even als het turbine wieltje.

mijn turbine heeft 350 euro gekost zonder ecu

Heb je zelf een draaibank freesmachine puntlas.

zonder deze machines gaat het echt niet. gr Gerrit Jan

vanavond onderdelen opgehaald voor een KJ 66 omdat er volgens mij toch meer liefhebbers zijn van deze motor en de onderdelen die te koop zijn een stuk goedkoper zijn.
Goed we gaan wel zien waar we tegenaan lopen.
Ik hoop dat ik ook op de kennis en ervaring van de forumleden mag rekenen?

forum

Mooi Gerrit,altijd mooi dat er weer mensen bij komen hier op dit forum die met turbine bouw beginnen,ik zal met grote belangstelling je draadje blijven volgen.
veel bouw plezier toegewenst.
groet rene.

ps 125 euro voor een paar laser plaatjes is behoorlijk, heb ik ze zekers te goedkoop weggegeven.

laserenkamer.jpg

Beste Gerrit, Heb er zelf een tiental van gebouwd. Wil je wat weten dan hoor ik het wel..

let vooral op de verbrandings kamer ,want die is niet goed
heb vandaag een ut 160 veranderd
de dubbele gaten achter moeten weg , dat is te veel ,en de sticks koelen te veel
ipv die gaten, 12 gaten maken met een begin diameter van 6mm, en dan tunen tot je de juiste temp en acceleratie hebt die je wilt
dit loopt veel beter en geeft een veel betere constante vlam
Mvg,

Martin.

let vooral op de verbrandings kamer ,want die is niet goed
heb vandaag een ut 160 veranderd
de dubbele gaten achter moeten weg , dat is te veel ,en de sticks koelen te veel
ipv die gaten, 12 gaten maken met een begin diameter van 6mm, en dan tunen tot je de juiste temp en acceleratie hebt die je wilt
dit loopt veel beter en geeft een veel betere constante vlam
Mvg,

Martin.
is van meerdere factoren afhankelijk , welke compressor je gebruikt als je de ut 160 bouwt van tekening zal hij zeker goed draaien.
de gr180 branderkamers zijn ook goed bruikbaar maar ook weer afhankelijk van verschillende manieren van bouwen.
kijk naar de aanloop kleuren dan kun ja al snel zien of de gaten goed zijn .

.
gr rene.

Rene, laat eens horen wat en welke factoren,ben nieuwsgierig:cool:

vanavond onderdelen opgehaald voor een KJ 66 omdat er volgens mij toch meer liefhebbers zijn van deze motor en de onderdelen die te koop zijn een stuk goedkoper zijn.
Goed we gaan wel zien waar we tegenaan lopen.
Ik hoop dat ik ook op de kennis en ervaring van de forumleden mag rekenen?

Hoi Gerrit B.

Let maar goed op de commentaren van Martin, wat hij je vertelt klopt als een bus.
Wat hij heeft gebouwd en voornamelijk heeft verbeterd aan bestaande ontwerpen is gigantisch, en dat kunnen er niet veel zeggen.
(en geloof me ook maar dat de UT 160 kamer niet werkt met de Garrett 0024 compressor, I just know )
Wanneer je een doodsimpele KJ66ertje wil bouwen komt het niet zo nauw, gewoon de bestaande tekening aanhouden en je hebt al snel een goed resultaat, met de standaard KKK compressor en de 66mm NGV en het 66mm turbine wiel (van Albisser JETMAX) en de standaard KJ verbrandingskamer.

Bouw ze.

Groet Ger.

als je een ut 160 turbine wil bouwen , en met een 0024 compressor
en je bouwt een radial diffusor met 13 wiggen
dan is 1 gereedschap wel handig
ben ik vandaag achter gekomen
en dat is .... de zaag
hahahaha

Vergeet de grote schroevendraaier en de nijptang niet Martin :wink:

Ger.

Back