Bouw UT 160

Ik ben voornemens een turbine te bouwen en ik zit te denken aan een UT 160 mede omdat alle onderdelen hiervoor ook te koop zijn. Ik ben totaal nieuw in de turbine wereld dus daarom vraag ik me af of dit een goede keus is?

zie linkje;- Shop

graag jullie reactie

Mooie turbine, maar zal je alle onderdelen bij hen vandaan halen? Was een beetje geschrokken door de prijs, als je alle onderdelen samentelt, kom je aan een zeer (te) hoog bedrag, als je het mij vraagt :)

ut160

maak niet zo veel uit in kosten UT160 of KJ 66.
Het gaat er om wat kun je allemaal zelf maken.
NGV,compressor wiel, turbinewiel worden meestal gekocht. gietstuk of bewerkt.
NGV kun je eventueel ook zelf maken even als het turbine wieltje.

mijn turbine heeft 350 euro gekost zonder ecu

Heb je zelf een draaibank freesmachine puntlas.

zonder deze machines gaat het echt niet. gr Gerrit Jan

vanavond onderdelen opgehaald voor een KJ 66 omdat er volgens mij toch meer liefhebbers zijn van deze motor en de onderdelen die te koop zijn een stuk goedkoper zijn.
Goed we gaan wel zien waar we tegenaan lopen.
Ik hoop dat ik ook op de kennis en ervaring van de forumleden mag rekenen?

forum

Mooi Gerrit,altijd mooi dat er weer mensen bij komen hier op dit forum die met turbine bouw beginnen,ik zal met grote belangstelling je draadje blijven volgen.
veel bouw plezier toegewenst.
groet rene.

ps 125 euro voor een paar laser plaatjes is behoorlijk, heb ik ze zekers te goedkoop weggegeven.

laserenkamer.jpg

Beste Gerrit, Heb er zelf een tiental van gebouwd. Wil je wat weten dan hoor ik het wel..

let vooral op de verbrandings kamer ,want die is niet goed
heb vandaag een ut 160 veranderd
de dubbele gaten achter moeten weg , dat is te veel ,en de sticks koelen te veel
ipv die gaten, 12 gaten maken met een begin diameter van 6mm, en dan tunen tot je de juiste temp en acceleratie hebt die je wilt
dit loopt veel beter en geeft een veel betere constante vlam
Mvg,

Martin.