bouw uw eigen 17° eeuws galjoen.

• Topicstarter Topicstarter beagle
  • Startdatum Startdatum
B

beagle

Guest
Heeft er iemand al eens naar de reklame op TV gekeken of in de schabben van zijn boekhandel.

De een of andere uitgever is daar begonnen met een bouwdoos in alfeveringen van dit galjoen. Nu niet omdat ik semie-prof bezig ben met oude zeilschepen en vooral de restauratie daarvan, maar ik voel de kriebels om zulk pakketje te gaan kopen. Meer een kwestie van dat in de eerste plaats te verzamelen en later , in een dood moment die bouw ervan eens aan te vatten.
Ook krijg ik het gedacht van daar op mijn web-site een plaatsje te voorzien. "Het bouwen van een galjoen in bouwdoos" . Zou dat de moeite van de inspanning waart zijn? Ik wil dan wel het model een iets betere look geven en tips geven bij het bouwen.
wat denken jullie- ervaren modelbouwers.

doen of niet?

Ik weet dat er een topic over is, maar kan het even niet vinden. Daar wordt het in ieder geval STERK in afgeraden, om de reden dat de uitgevers het recht hebben om de uitgave te stoppen. Zit je mooi met een halfafgemaakte boot.

Ik zal nog eens zoeken.

<Edit>
Gevonden ;) Dat ging om de Eendracht.

Lees dit draadje eens door. Zal denk ik genoeg antwoord op je vraag geven ;)
</Edit>

Marco.

@Beagle, een goede raad: Niet doen!
De redenen:
1 de prijs
2 veel van dit soort projecten wordt halverwege gestopt, omdat de uitgever niet zoveel abonnee's krijgt als hij wel zou willen
3 de vaak abominabel slechte kwaliteit van het 'galjoen'.

Koop voor minder geld liever een goed houten scheepsmodel van een gerenommeerd merk. Kan je meteen beginnen, met een goed passend model, de juiste instructies, goed materiaal en uiteindelijk heb je veel meer plezier van je kostbare geld.
Deze dingen zijn te duur, waardeloze kwaliteit en bovendien is het absoluut geen galjoen. Prut, in een woord geprezen. Heeft niets met modelbouw te maken. Uitgevers die dit soort praktijken toepassen mogen wat mij betreft :sniper: Desnoods wil ik daar nog wel bij helpen...
Absolute oplichters!

Een zich steeds kwaaier makende :evil:
Roel

Dat zei ik Roel ;)

Alleen had ik me nog nie boos gemaakt ;) Ik was al blij dat ik je voor was, en had gehoopt je de opwinding te kunnen besparen ;)

Marco.

antwoord ik toch niet in de verkeerde topic zekers. 8)

allemaal bedankt en zeker Roel voor de reactie's. Dat dat spul uit 100 delen bestaat, stond niet op de verpakking in de dagbladhandel.

Dus:

1) Ik begin er niet aan.
2) Weer een bewijs waarvoor een forum soms heel nuttig kan zijn.

Dag Beagle;

Sorry dat ik het zeg; NOOIT doen!!!!
1. Je betaalt je scheel; denk bijv. aan de portokosten als je iedere maand of week een plankje van je model krijgt toegestuurd!
2. Je bent veel en veel goedkoper uit met een bouwdoos of een goede set tekeningen en dan zelf materiaal aanschaffen.
3. Ik weet niet om welk schip het gaat maar het 17e eeuws galjoen lijkt mij historisch gezien niet accuraat, waarschijnlijk is het een fantasieschip!
Galjoen is geen 17e maar een 16e eeuws scheepstype!

Gr. Papillon.

Back