Bouw van de Cutty Sark in 1:140

• Topicstarter Topicstarter Overdrive190
  • Startdatum Startdatum
Bedankt voor de leuke reacties. Ik geef nu weer een update, want de bezaansmast is van touwen voorzien en nu komt er weer een nieuwe bouwfase, ik moet nog een aantal zeilen vastmaken. Maar dat zorgt er vast voor dat de boot nog meer waarheidsgetrouw wordt :).
Nu komen er weer wat foto's:

Modelbouwboot028.jpg

Touwwerk van de bezaansmast

Modelbouwboot027.jpg

Zo ziet het er tot nu toe uit

Modelbouwboot029.jpg

De volgende stap

Grts

Hey

ik heb onlangs zoon modelletje gekocht op Ebay voor 5€ + 4€ verzendkosten, en fase 1 was nog niet half afgewerkt. (koopje)
En ik zie dat je je masten niet vastlijmt of toch op het laatste moment.
Das weer eens iets dat ik geleerd heb want kvin het nogal wijnig plaats hebben om aan schiemanswerk te doen.

Groetjes Geert

Je moet eerst de zeilen vastmaken en de masten dan pas vastlijmen. Het is lastiger om de zeilen vast te maken als de masten al op de boot staan.

hey

@ overdrive
zij ik toch dat ik iets had bijgeleerd.

en by the way de schaal die ik heb 1:220 geloof ik maar ik heb wel thermopylae in de zelfde schaal.

Groetjes Geert

Hier komt dan weer een update, want ik heb de laatste zeilen (stagzeilen en kluivers) vastgemaakt :).
Moet nu alleen nog een aantal touwen en een paar wanten en dan is de boot klaar!
Weer een paar foto's:

Modelbouwboot031.jpg

Voorstengestagzeil, binnenkluiver, kluiver en buitenkluiver (links naar rechts)

Modelbouwboot032.jpg

Grootstengestagzeil, grootbramstagzeil en grootroyalstagzeil (beneden naar boven)

Modelbouwboot033.jpg

Bezaansstengestagzeil en bezaansbramstagzeil (van beneden naar boven, het grote onderste zeil, het bezaanszeil, niet meegeteld)

Modelbouwboot034.jpg

En zo is de boot tot nu toe

Wat een scheepstaal allemaal met die zeilen :). Als ik de volgende touwen heb vastgemaakt komt er weer een update.

Grts :bye:

Hier komt weer een korte update, ik heb alle wanten van de boot vastgemaakt en ook weer wat touwen vastgeknoopt (de touwen van de zeiltjes van de vorige update).
Weer wat foto's:

Modelbouwboot036.jpg

Alle wanten nu vastgemaakt; ik moet er nog een paar verven (de bovenste)

Modelbouwboot037.jpg

Weer een plaatje van de boot tot nu toe

Grts

ik denk dat ik maar weer eens een modelletje van de batavia ga zoeken nu ik jouw cutty sark zo zie;)

heb 2 batavia's gehad van revell, geen van beiden afgebouwd:(

trouwens ook wel zonde dat de echte cutty sark is afgebrand...

Aan zo'n model heb je wel direkt je handjes vol, niet? :p

Je kan ook nog steeds de zeilen met de airbrush (!) een extra diepte geven door ze te accentueren met bijvoorbeeld African Yellow. :cool:

Droop

Back