Bouw van de Lafayette

Discussie in 'Duikboten' gestart door m westra, 30 mei 2009.

  1. m westra

    m westra Guest

    Hallo allemaal,

    In dit draadje wil ik de vorderingen van de bouw van mijn Lafayette bijhouden en jullie advies vragen welke ik hard nodig zal hebben.

    Even en korte intro...

    Ik ben Martijn en nieuw binnen de RC modelbouw. RC Duikboten hebben mij vroeger al geinteresseerd, maar heb wegens weinig geld en tijd dit nooit opgepakt.
    Een paar maanden geleden begon het weer te kriebelen en heb mij verdiept (leuke woordspeling) in de RC duikboten o.a. via dit forum. Na de subsail 2009 was ik verkocht. Ik wil een RC sub bouwen!
    Na wat adviezen heb ik gekozen voor het Premium pakket van Engel van de Lafayette met als aanpassing de FC 16 zender.
    Ik heb mij al een beetje in kunnen lezen door het bouwverslag van Jos door te lezen.

    Maar zoals ik aangeef.... ik ben een leek in dit gebeuren en zal dus voor veel (wellicht voor jullie voor de hand liggende) vragen stellen.

    Mijn kit is woensdag aangekomen en heb het e.e.a. eerst rustig zitten doornemen. Spullen verzamelen en mijn werkbank nog even in orde maken.

    Vandaag ben ik begonnen en zoals het bouwverslag van Jos aangeeft eerst maar eens het nodige schuurwerk aan de romp doen tbv de bajonet sluiting.

    Hier is mijn eerste probleem (JAWEL HOOR!). De romp is ovaal en wel zoveel dat de buitendiameter varieert van 95 tot 98.2mm en mijn buitendiameter van de bajonet is 94 mm. Als ik zoals Jos aangeeft de bajonet zuigend in de romp moet krijgen door te schuren. Ik zal dus op 2 plaatsen de romp 0.5 mm ik moeten schuren.

    Op dit moment varieert na een hoop schuurwerk de binnendiameter van de romp tussen de 94.3 en 95.7 mm.

    Wat te doen?

    Tevens schrijft Engel de microballoons voor...en deze heb ik niet.
    Ik heb wel de entfest 300.