bouw van de Moonraker

Vorig jaar heb in een enthousiaste bui de Moonraker van Graupner gekocht.
Eenmaal thuis, bleek ik toch niet zoveel bouwkennis te hebben om het model mooi te bouwen.
Van de week vond ik iemand die het schip voor mij wil bouwen, dus vandaag alles bij hem gebracht.
Hoewel ik dus (nog) niet zelf aan het bouwen ben, wil ik de vordering hier wel laten zien

Bart

Shot at 2007-08-02

Hmmm mooi schip die moonraker. Die wil ik ook nog wel eens hebben :-).

Maar was het niet handiger geweest om de grote delen eerst te verven en dan te plakken ?

De voorzitter van onze vaargroep heeft ook een moonraker en die laat alles eerst spuiten bij een spuiterij :-D. Ook een idee natuurlijk !

Groeten Vincent

Als je eerst gaat verven, loop je wel kans op beschadigingen bij het bouwen, zoals je misschien hebt gezien, wordt het schip voor mij gebouwd en heb ik van de bouwer begrepen dat er niet veel past, dat betekent dus veel bijwerken, plamuren, schuren, enz.
De boot wordt uiteindelijk ook gespoten.

Ik heb vorige week weer wat foto's gemaakt

Shot at 2007-08-02

Shot at 2007-08-02

Shot at 2007-08-02

Shot at 2007-08-02

Hallo Bart, vorig jaar in Juni heb ik mij ook de Moonraker aangeschaft en heb die dan ook helemaal zelf gebouwd maar wel in de kleuren van de Bonita donkerblauw metaliek met witte strepen ook zelf gespoten en vernist om een mooie glans te krijgen.
Ik vaar er nu al een half jaar mee in onze club en heb er veel beziens mee.
Je kan eens gaan kijken op mijn website daar staat een volledig bouwverslag met veel foto's op.
Het is eigenlijk een boot waar je je goed kan op uitleven met details want bij mij werkt als, radars en verlichting enz.

Callekes,

Welkom op dit forum.

Mooie foto's, maar wil je die even resizen?
Ik heb niet genoeg geld om een 40 inch monitor (of zo ;) ) te kopen.
Een aanvaarbare maat is iets tussen 640 en 800 breed.

Als jij het niet doet, zal Roel, onze mod, ze onmiddelijk verwijderen.

Wim

de foto's zijn wel erg groot, maar wel waanzinnig mooi.
Persoonlijk vind ik deze kleurcombinatie niet zo mooi als die van de Moonraker.
Ik wist trouwens niet dat er nog meer schepen van dit type waren, is deze er ook in het echt ?
Waar heb je die figuren vandaan en in welke maat zijn die?

Bart

Sorry jongens voor de te grootte foto's ik wist niet dat ze zo groot gingen doorkomen,
ik zal ze voor de volgende keer kleiner maken.
Die figuren heb ik gekocht per 3 dit jaar in Dortmund en zijn van het merk Preiser schaal 1/22,5
men vind nergens figuren van schaal 1/25 want dat is toch de schaal van de Moonraker maar
deze van Preiser zijn goed van afmetingen dat kleine verschil is niet merkbaar en eigenlijk heb je bij dit merk
heel veel keuze want ik heb er op mijne San Diego ook 3 meisje zitten (liggen).
Je kan ze ook bestellen bij Preiser zelf bij de volgende link.
Preiser

Die Bonita zou ook in het echt bestaan ik heb hem op gezocht in de database van Mulder design en die staat er
bij ik ben op het idee gekomen om hem in die kleuren te schilderen toen ik hem zo zien staan heb
vorig jaar in op de beurs in Dortmund.

Callekes

jij trekt toch altijd schoon vrouwvolk aan he ! Hoe doe je dat toch 8O 8O 8O

groeten,

Patrick ('k zondag weer niet komen naar de plas)

Hé Patrick lang geleden dat ik u gezien heb je moet dringend nog eens langskomen aan de Nekker.

En dat schoon vrouwvolk dat nemen we er maar bij.

Callekes

Callekes,

Wil je toch nog je bovenstaande bericht aanpassen?

Je kunt je bericht wijzigen en de foto formaten aanpassen door op de knop "wijzig" rechts boven in het bericht te klikken.
Resize je foto's (lokaal) en plaats de kleinere afbeeldingen terug op dezelfde plaats.
Hier informatie over de maximale afmeting van foto's.

Succes,

Wim

perk

jij trekt toch altijd schoon vrouwvolk aan he :D :D :D

Hoe doe je dat toch
Dat is niet moeilijk he
Hij koopt ze gewoon he :oops:
mvg
Frederik :D :D

Wim,

Ik heb het gedaan gekregen ik wist niet dat je dit kon wijzigen
het is ook de eerste keer dat ik op een forum zit dus ik moet nog wat
leren.

Callekes

Zoowo mooi plaatjes ! Lijkt best wel echt :-). Ik mag ook graag altijd even de camera dicht op het dek zetten.Erg nette boot geworden ! Vaart ie goed ?

Groeten Vincent

Back