bouw van de multicat 1908

• Topicstarter Topicstarter krimpen
  • Startdatum Startdatum
nou marit
als ik he goed heb moet ik en mal van van de mal zelf maken en daar de romp in maak.
maar ik heb en trietse medeling al mijn spanten zittn los dus dat woordt er aftrekken en opnieuw lijmen.maar ben gelijk ff bezig met d bankcert restoren.

gt marco

hallo marco

Wat ik meestal deed is de spanten vast zetten, er dan purschuim tussen spuiten dit kun je heel gemakkelijk gelijk schuren met de spanten dit insmeren met een vette substentie en dan kan het polyester er op.
met dikke glasvezel 80 gr ongeveer drie lagen voor een romp en dan afwerken met epoxy plamuur. is gemaklijker dan er een mal van te maken. en zeker goedkoper. als je een mal wil maken heb je ook jelcoot nodig en er komt veel meer bij kijken, lijkt mij beter als je geen ervaaring hebt om een romp te maken het op de manier te doen die ik hierboven heb beschreven.

mvgr ron

hej allen ik heb weer wat aan de multicat gedaam.maar mijn purschuim was op voor dat ik dat wist.maar toch de achterkant was het moeilijkst maar het is gelukt.hier wat foto's van het eind resultaat. en ik heb trouwens een vraagje.ik heb net wat tewijnig purschuim op bepaalde plekken gespoten.
dus zoek ik een vuller wat kan ik het beste gebreuken.hier wat fotos
100_1140.jpg

100_1139.jpg

100_1150.jpg

gt marco

heeej hallo beste lezers
Ikzit met een vraag.En die is als volgt:ik zoek een vuller die ik op puurschuim kan smeren.Heeft iemand enig iede wat ik het best kan gebruiken.

gt marco

Zou je niet het beste er nog een bus purschuim tegenaan kunnen gooien?
Dan weet je zeker dat het goed komt.

Greetz,
Luit
ps je hebt een Pb.

Zou je niet het beste er nog een bus purschuim tegenaan kunnen gooien?
Dan weet je zeker dat het goed komt.

Greetz,
Luit
ps je hebt een Pb.

heej luit dat lijkt mij ook het beste.Dus dan ga ik vande wek ff spulletjs kopen.

vriendelijk groet marco

Doen ze daar normaal geen glasvezel met epoxy of polyester over?
Dan krijg je een stevige en gladde romp na (veel) schuren.

mijn plug heb ik als volgd op gebouwd

mdf spanten
de tussen ruimtes gedeeltelijk gevuld met purschuim
het teveel aan purschuim weggesneden dat de spannten ongeveer 0,5cm uitsteken
daarna de plug in vorm gestuukt met roodbang (gips)
daarna met polyesterplamuur
en alles gaat met het nodige schuren en plamuren

als je foto's plaats hou dan aub rekening met de groote ervan, want ik be nwel nieuwsgeirig, maar heb nu nie nie veel ervan gezien, omdat je foto's te groot zijn die je plaatste. zie de forum regels voor de afmetingen. groet maurice

nou heren de bouw heeft ff stil gelegen van wege omstandig heden .Maar ik wil vanmidag weer verder gaan.Ik ben nog steeds bezig met het purschuim.en ik denk dat ik over 3 weken klaar ben met het puschuim(ik ga 3 wekn naar me pa dus kan dan niet bouwe).
En heel mischien ben ik deze week nog klaar:D.Maar dan moet het purschuim wel meewerken :lol:.Oja ik heb nog een vraag voordat ik het vergeet wat voor plamuur kan ik het beste voor purschuim gebruiken?Als iemand het andword weet.Dan ben ik hel blij:rolleyes:.

alvarst vriendelijke groet marco

heej allen het pur zit er op :rolleyes:.Het schijnt sneldrogent tezijn dus ben benieuwd waneer ht droog is.Hoop zo snel mogelijk.want dan kan ik van het weekend het pamuur erop hebben:D.ojeeeeeeee probleem ik krijg gen fotos bij dit bericht want ik kan ze nerguns uploaden wet iemand hoe het moet :confused::(

gt marco

heej allen het is gelukt met de fotos.Dit is een foto van gister en
1001189xu4.jpg

ik ben gister tot half 11 savonds door gegaan om de achterkant glad tekrijgen:rolleyes:het is nog goedgelukt ook.Foto's volgen ;)

vriedenlijke groet marco

heej allen hier zijn d beloofde foto's.Als er tips of opmerkingen zijn ze zijn altijd welkom ;).
1001197ug2.jpg

1001201ni5.jpg

heee marcoo

wat is het stil rondt dit bouwverslag.... ben wel benieuwd naar meer van dit bootjee..

grt lars(H)

heej lars

Uhm ja dan klopt.Dat komt dat ik op nieuw ben begonne met de bouw maar heb het momenteel ff druk dus heb niet egt veel tijd.Maar toch bedankt in je interesse

mvg marco

hey Marco,

moest effe zoeken maar wordt wel een apart schip wat je gaat bouwen, hoe gaat ze heten? (of heb ik dat gemist?) tot op heden mooi werk, keep on building.

groetjes Marco

hey Marco,

moest effe zoeken maar wordt wel een apart schip wat je gaat bouwen, hoe gaat ze heten? (of heb ik dat gemist?) tot op heden mooi werk, keep on building.

groetjes Marco

heej marco

de naam weet ik nog niet presies. oja voor de mensen die dit lezen de mal is uitelkaar en wort ok niet in elkaar gezet.want ik ga nu de romp maken maar in verband met tijd noit gebeurt en niet veel tot mijn spijt.

mvg marco

Laatst bewerkt door een moderator:
Back