bouw van de multicat 1908

• Topicstarter Topicstarter krimpen
  • Startdatum Startdatum
back to business

Krimpen,
Op welke schaal ga je de multicat bouwen?, je sprak over hout maar dit model leent zich er goed voor om evt van ABS achtig plastic te maken en je zou zelfs persplex kunnen overwegen (heb je eigenlijk geen spanten nodig), je tekeningen lijken me alle gegevens te bevatten om dit te doen. Als het model niet heel groot is (kosten) dan zou ik dat zeker overwegen.
groeten
Hawser

heej hij wordt 1:25
groet marco

Laatst bewerkt door een moderator:
heej allen ik zit met een vraag.Wat voor hout kan ik het best gebruiken voor de spanten.

groet marco

ok dank u wel .Zodra ik de kopien heb ga ik het hout koppen.

groete marco

Marco,

hoe groot wordt de romp van de multicat in schaal 1:25 ? dat zal toch gauw een 40 50 cm breedt worden zeker ? Dan zou ik voor een plaat 9mm gaan. dat is wat steviger dan 5mm ;) en omdat het een vierkante bak wordt heb je welllicht wel helemaal geen spanten nodig :rolleyes: Zo als Hawser al zei.

Gr Martin :D

ja ok maar ik moet dan ook de mal makken. Hoe kan ik die dan het best maken.

groet marco

Marco, als je d'er een mal van gaat maken, waarom geen plug in hout maken en je romp in abs er vacuum laten overtrekken? Dat gaat je een pak tijd schelen en deze romp lijkt mij er, gezien zijn eenvoudige vorm, uitermate voor geschikt. Eenmaal je die plug hebt dan laat je er zoveel trekken als je wil.
Groetjes, A!H.

@ A.H;

Waar kun je dan zo makkelijk die mallen laten trekken in ons gebeurte?
Dit is zeer interresant hoor?
Wat zijn de voorwaarden(max afmetinen enz) om dit te laten doen?
Al veel van gelezen maar tot nu toe niet veel van gezien.

Groetjes

Marc

Marc,
dichtst bij Oostende is Vosschemie Brugge (Franky Vanhooren)
Namezero
Technische gegevens vraag je best aan Franky zelf, 't is inmiddels al enkele jaren geleden dat ik nog iets heb vacuum heb laten vormen . . . hij verkoopt ook materiaal om zelf vacuum te trekken.
Er zijn hier trouwens mensen op 't forum die zelf een vacuumsysteem hebben ontwikkeld.
Ook eens 'googlen' naar 'vacuumvormen'.
't Is inderdaad een coole techniek.
De groeten, A!H.

heej
Archibald H. heel leuk en aardig ik dank u ook voo de tip maar ik heb niet veel geld .
dus ik denk dat ik het gewoon met hout doe (en mal maken)dus julli horen het wel .

groetjs marco

nou allen ik ga denk aankomende maandag de tekening kopieren . Dus kan van de week fotos maken en julli ze ze dan zo snel mogelijk.Ps als er nog iemand tips heeft voor een mal temaken hoor ik het graag.

groet marco

Ik denk dat je het onderwaterschip van een Multicat wel een beetje kunt vergelijken met dat van de Veerhaven duwboten (Ruime fantasie, maar toch...).

Mischien kun je de verslagen van de bouw van Veerhaven duwboten nog even doorlezen en heb je daar iets aan.

Ik denk dat je het onderwaterschip van een Multicat wel een beetje kunt vergelijken met dat van de Veerhaven duwboten (Ruime fantasie, maar toch...).

Mischien kun je de verslagen van de bouw van Veerhaven duwboten nog even doorlezen en heb je daar iets aan.

ok dank je voor de info.En zal het zeker doen. ;)

groet krimpen

heeej allen ik had een vraag. ik wil een 40mm sleepschroef kopen maar ik heb geen iedee hoe die er nou uit zien.

groet marco

nou allen ik ben ff bezig met en duwbootje ff snel voor werkschependag dus. Maar binnen kort heb ik de tekeninge gekopiert dus kan ik bene kort beginne .

gt marco

nou heren ik heb de tekeninge liggen dus kan van de week beginne.

gt marco

hej allen ik heb de tekeninge uitgeknipt en opgeplakt.Ik dacht ff dat het niet zou passe :(.Maar gelukig paste het:D.
1000823mu4.jpg

hier het resultaat ;):D.Ik ga het denk vanaavond uitzagen. Dus de bouw is oficieel begone!!!!!!!:D

gt marco

Back