bouw van de multicat 1908

• Topicstarter Topicstarter krimpen
  • Startdatum Startdatum
Ok, even een aanvulling op wat ik eerder zei: met schuim bedoel ik zoiets als PUR schuim wat uit een spuitbus komt. Daarin zijn de belletjes niet even groot. Bij dat groene spul is dat waarschijnlijk een stuk beter.
Al vraag ik me wel af of zoiets niet te makkelijk indrukt? Piepschuim is daar niet op gemaakt, dat groene spul wel, om er bloemen etc. in te krijgen.

Maar ik heb daar zelf nog nooit mee gewerkt, dus ik weet niet of dat echt invloed heeft op het uiteindelijke model.

VrGr,

Theo

Je kan ook oase nemen , dat is het groene schuim van bloemsierkunst .
heb ik bij mijn sleepboot gedaan .
werkt glad af en is daarna makkelijk te verwijderen .
gr hans
Heeft u daar mischien foto van toen het nog blank was(dus geen lak of wat dan ook er op):oops:.zoja hartelijk dank.
gt marco

He marco,

Michien is montage schuim wat, gebruiken ze vaak in de bouw!

O ja! ik zou graag de foto van de spanten zien, maar die helaas verwijdert

Groeten piet

hej piet hier heb je een foto van de spant.

gt marco
100_1089.jpg

heej hans
ik heb inmiddels oase gebruikt nou het is helaas niet glukt dus zit nu tedenke aan en tip van iemand (tnks piet ).ik zal vande week ff naar gamma en praxis lopen .En vragen of ze daar montage schuim hebben.

gt marco

gen dank als wil kan ik wel ff n bp sturen met wat meer fotos

ojee problemen krijg gen fotos op mijn pb zal wl ff eeeen email sturen piet

heej alle
ik zit met een vraagje.wordt polyester warm al het opje mal zit alsik het fout heb place zggen.
gt marco

poliester hars +harder gaat reageren en begint dan warm te worden
kan ook onaangenaam warm worden

Edwin

ok zou 3 mm triplex in de vik kunne vliegen (heb ik gehoort)

Marco,

Polyester hars wordt hand warm indien je de juiste meng verhouding gebruikt, als je meer harder er aan toe voegt versnel je het uithardings proces en daar kan het erg warm van worden en door deze warmte kan zelfs een glazen potje breken. Maar dat je zegt triplex vliegt er mee in de fik dat denk ik niet, daarvoor heb je minstens een teperatuur van 400 graden voor nodig alleen als je er zaagsel van maakt wordt het brandpunt aanzienlijk lager maar ja dat zal wel niet ;)

Gr Martin :D

Marco,

Polyester hars wordt hand warm indien je de juiste meng verhouding gebruikt, als je meer harder er aan toe voegt versnel je het uithardings proces en daar kan het erg warm van worden en door deze warmte kan zelfs een glazen potje breken. Maar dat je zegt triplex vliegt er mee in de fik dat denk ik niet, daarvoor heb je minstens een teperatuur van 400 graden voor nodig alleen als je er zaagsel van maakt wordt het brandpunt aanzienlijk lager maar ja dat zal wel niet ;)

ok bedankt martin.gelukig weet ik dat ook weer:D. zal ff zoeke wat de juiste meng verhouding is.Oja ik zit met nog een vraag ik heb en mal waar ik een romp omheen ga bouwen wat kan ik het beste gbruiken voor de romp matriaal.

vriendelijke groet marco:D

Marco,

wat voor romp materiaal bedoel je ? het materiaal waarmee je je plug gaat maken of het materiaal waarmee je je uiteindelijke romp gaat maken ?

Maar dan denk ik glasvezelmat in een aantal zwaarte ( van grof tot fijn )

Maar dan maak je je romp 3x he eerst je plug dan je contra mal en daarin uiteindelijk je orginele romp, nu weet ik niet of dit de bedoeling is.

Back