Bij het zien van enkele andere bouwverslagen begon het bij mij ook te kriebelen om zelf een bootje te bouwen.
Naast mijn auto's heb ik momenteel al 1 boot, een Hegi Tiger C42.
Ik heb voor een eenvoudig? model gekozen, namelijk de Wiesel.
De plannen heb ik verschaald en afgedrukt op A4. Deze zijn reeds uitgeknipt, en klaar om evergezet te worden op balsahout.
Het skelet zal ik maken uit 2 op elkaar gelijmde planken balsa van 1,5 mm, en als spant waar de motor op komt zou ik een aluminium spant maken.
Zou 2mm balsa volstaan voor de bodem en 'dek'?
Qua elektronica wil ik zeker niet tot het uiterste gaan, ik wil 7,2V accu's gebruiken, de motor zal waarschijnlijk een standaard 540 worden.
Deze namiddag begin ik de houten spanten uit te knippen, dan volgen ook de eerste foto's.
Naast mijn auto's heb ik momenteel al 1 boot, een Hegi Tiger C42.
Ik heb voor een eenvoudig? model gekozen, namelijk de Wiesel.
De plannen heb ik verschaald en afgedrukt op A4. Deze zijn reeds uitgeknipt, en klaar om evergezet te worden op balsahout.
Het skelet zal ik maken uit 2 op elkaar gelijmde planken balsa van 1,5 mm, en als spant waar de motor op komt zou ik een aluminium spant maken.
Zou 2mm balsa volstaan voor de bodem en 'dek'?
Qua elektronica wil ik zeker niet tot het uiterste gaan, ik wil 7,2V accu's gebruiken, de motor zal waarschijnlijk een standaard 540 worden.
Deze namiddag begin ik de houten spanten uit te knippen, dan volgen ook de eerste foto's.
Laatst bewerkt door een moderator: