Bouw van de Yorkshireman (the Model Slipway)

Discussie in 'Foto-Album' gestart door bombarst, 21 aug 2004.

  1. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    Hallo, Ik ga weer een nieuw project opstarten(naast mn tanktrailer) en dat is............oh,je had t al in de titel gelezen? jawel! de Yorkshire man,hoihoihoi!!!

    ik heb hem als 2ehandsje in aanbouw gekocht,met in de romp 2x een 12volt decaperm motor:
    [​IMG]

    En een boegschroef:
    [​IMG]


    [​IMG]

    Mij is niet duidelijk welk merk boegschroef dit in en wat de specificaties van t motortje zijn, dus als er lezers zijn die het herkennen,dan hoor ik het graag!!

    Tot zo ver voor nu, als ik verder ben , en meer fotootjes heb dan post ik ze!!

    Arnold
     
  2. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Bombarst,

    Ik ken die boegschroef wel, het is een boegschroef van Marx;

    [​IMG]

    Ik wilde deze boegschroef eigenlijk eerst in mijn Smitwijs Singapore gaan bouwen, maar omdat ik er maar niet achter kon komen of deze met zo'n lepeltje of schroeven werkt (ga me nu asjeblieft niet vertellen dat deze met één schroef werkt :? ) ben ik toch maar voor de Aero-Naut boegschroef gegaan (maar die is nog steeds niet binnen :evil: ).

    Volgens mijn informatie is het motortje geschikt voor 6-12V, of de vorige eigenaar moet er een ander motortje op gezet hebben, maar daar lijkt het niet op.

    Leuk slepertje trouwens die Yorkshireman\Irishman :thumbsup: , ga je haar in de originele kleuren spuiten of ben je wat anders van plan?

    Groetjes Danny.

    PS. er staat een klein foutje in je titel; je bent een k vergeten :wink: .
     
  3. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    eh danny......... 1SCHROEF!!!!!!!

    het moet de 'gewone' united towing uitvoering worden, die vind ikzelf mooi!

    de titel pas ik even aan!

    Arnold
     
  4. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Bombarst,

    :schrik: dat meen je niet :( , ik heb nu de (twee keer zo dure) Aero-Naut boegschroef besteld en die heeft twee schroeven waar ik er zelf nog één van moet proberen te maken :cry: .

    Maar goed, dan had ik maar beter moeten zoeken :hammer: .

    Ga je er trouwens de Yorshireman of de Irishman van maken? Persoonlijk zou ik voor de Irishman gaan, want die zie je nu eenmaal minder dan de Yorkshireman.

    Groetjes Danny.
     
  5. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Arnold:

    Ooit (toen de lucht nog schoon en sex nog smerig was) heb ik ook zo'n boegschoef in een van m'n boten gehad. Prima ding, voldoende power, en, omdat hij open kan, goed te onderhouden. ZUINIG OP ZIJN!!!!
    Motor is een Mabuchi 380 (als ik me niet vergis) en daar moet je volgens mij geen 12V op zetten. Dan gaat hij alleen schuim kloppen en daar heb je niets aan. 6 of 7,2V is prima denk ik. Ik heb 'm met 6V gevoed, en daarmee draaide hij de Seabex One vrolijk mee rond...

    Groet,
    Roel
     
  6. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Ahoy Arnold,

    Mijn felicitaties met je nieuwe aanwinst.
    De Yorkshireman is een pracht van een sleper waar je veel plezier zult aan beleven. Dit zowel met het bouwen ervan als met het varen.

    Als je wat inspiratie wilt opdoen kijk dan ook eens eventjes op de site van Frank (Bayley). Deze Canadees is ook bezig met de bouw van deze sleper en op zijn site kan je wel het een en ander opsteken :
    www.sightlines.ca/thetug .

    Mijn Christel II is ook een (gemodificeerde) Yorkshireman en bij haar ligt er een Graupner boegschroef in de neus.
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7707

    Nog veel succes en bouwplezier en ik ga dit draadje zeker met de grootste belangstelling volgen. :wink:

    Groetjes,

    Droop
     
  7. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    Allen hartelijk dank voor de lovende woorden,

    @Danny:ik ga er inderdaad de 'Irishman' van maken, indardaad zoals je al zegt, je ziet m niet zo vaak!

    @Roel:Zuinig zijn op t boegschroefje gaat zeker lukken,6 volt voeding zat in de planning, dat gaat dus helemaal goedkomen!

    @Droop:De site van Frank had ik al opgezocht via Google, en jouw Christel zag ik ook al bij de Model Slipway op de site(en natuurlijk op dit forum)


    Tot later,Arnold
     
  8. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Bombarst,

    Kun je weer de titel aan gaan passen :wink: .

    Groetjes Danny.
     
  9. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    ha, nou nee, hij is toch bekender als de Yorkshireman!!!

    Mooi laten zo dacht ik! ;-)


    Arnold
     
  10. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    Gisteren en vandaag niet zo heel veel gedaan(de sportschool was weer open na 3 weken vakentie,dus daar de halve dag rondgehangen).
    Ik ben een beetje aan het schilderen gegaan:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Tevens gisteravond de boegschroef eens geprobeerd, NIETS!! hij gaf geen kik.......

    Het hele spul maar eens opgengehaald, en wat bleek....de vorige eigenaar had al een soort waterlijn op de romp gepoten, en daarbij had hij het boegschroefgat ook mooi meegespoten,zodat de schoef vast in de verf zat...........
    Is nu inmiddels alweer verholpen!


    Tot zover,
    Bis schnell!

    Arnold
     
  11. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Arnold, welk type van boegschroef zit er in jouw Yorkshireman?


    Droop
     
  12. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    Ik ken die boegschroef wel, het is een boegschroef van Marx;

    [​IMG]

    Zoals danny al schreef: een Marx!

    Arnold
     
  13. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Sorry, inderdaad: dit stond hierboven ook al vermeld. Ik had gewoon op de laatste posting geklikt en zodoende had ik het eventjes over het hoofd gezien. Dit komt ervan als je met 20 dingen terzelfder tijd bezig bent. :oops:
    Stom hé.




    Groetjes,

    Droop
     
  14. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    geeft helemaal niets hóór, ik heb het ook vaak!

    Arnold
     
  15. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    Nu wil ik de volgende geluidmodule in de Yorkshire(Irish)man gaan installeren, alleen mijn gebruiksaanwijzing is er niet meer :-(

    Wat voor luidspreker moet hierop? ik heb nog een grote 4 Ohm 5W liggen...zou deze het kunnen doen?
    [​IMG]


    Arnold
     
  16. piethoofd

    piethoofd Guest

  17. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    Perfect!! ik kon het al niet vinden op het web!!!

    Thanks!

    Arnold
     
  18. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Bombarst,

    Heb je die geluidsmodule al uitgeprobeerd? Ik zoek namelijk nog een goede geluidsmodule voor mijn Amsterdam. Daar zit nu een Conrad geluidsmodule in, maar voor zover ik weet is de Amsterdam een zeesleper en geen TANK :evil:. Het lijkt meer een machinegeweer uit zo'n oud computerspelletje.

    Die Yorkshireman of eh.... Irishman :wink: begint er trouwens steeds meer op te lijken :thumbsup:.

    Groetjes Danny.
     
  19. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    ja, ik heb hem al eerder in mijn Amsterdam en Waterpoort gehad,dit is wel meer een 'echte' diesel!

    en een aantal toeters etc zit erop, al met al ben ik er dik tevreden mee!

    Arnold!
     
  20. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Piethoofd schreef:
    Inderdaad, in de '8272' zit een versterker ingebouwd waardoor het mogelijk is om 4- tot 8 Ohm luidsprekers aan te sluiten.

    Het toeval wil nu dat ik in mijn Yorkshireman nét dezelde geluidsmodule heb liggen en ik had graag omwille van de goeie kwaliteiten er net zo eentje in mijn Maggie M geinstalleerd. Helaas zouden die bij Robbe uit het assortiment zijn gehaald. Weet jij soms waar ik die nog via het internet kan bestellen?

    Groetjes,

    Droop
     

Deel Deze Pagina