bouw van een molch

Discussie in 'Duikboten' gestart door Marc, 1 apr 2004.

  1. Marc

    Marc

    Lid geworden:
    19 jan 2004
    Berichten:
    753
    Locatie:
    W.Vl.
    hoi de mannen;ik ben bezig met de bouw van een duitse molch(éénmans U-boot 1940) volledig van plan op 1/10.De bouw loopt stilletjes aan op zijn einde,momenteel ben ik hem aan het schilderenmaar ik weet niet hoe ik aan de schroeveb van de torpedoés kan komen of maken! Dat zijn normaal dubbele schroeven een linkse en een rechtse tesamen op één as!
    Ze moeten ongeveer 40 mm doorsnede hebben en ook liefst kunnen draaien op een as van 4 mm.
    Wie weet er een oplossing ,of kent er een winkel of firma? :roll:
    Ooit ben ik ze eens tegengekomen op het internet maar ik weet niet meer waar :oops:
    groetjes Marc
     
  2. jeroenkok

    jeroenkok

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    251
    Locatie:
    enschede
    volgens mij zijn het 2 schroeven op een binnen en een buiten as.....
    2 assen dus ! anders kunnen ze niet tegen elkaar in draaien en toch een vooruitgaande kracht uitoefenen..

    de functie van 2 tegen elkaar indraaiende schroeven is trouwens het voorkomen van 'rollen' (om de lengte as draaien) van de boot of torpedo...

    om een lang verhaal kort te maken, volgens mij kunnen ze niet om 1 enkelvoudige 4mm as bevestigd worden !

    groeten jeroen
     
  3. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
  4. Marc

    Marc

    Lid geworden:
    19 jan 2004
    Berichten:
    753
    Locatie:
    W.Vl.
    Zeer interresante site's en Uw informatie klopt inderdaad,maar ik ben enkel van plan de schroeven als dekoratie op de torpedo's te gebruiken,ik zal enkel (proberen)met de motor van de boot zelf te varen.
    Ze bestaan,k'heb ze ooit gezien maar weet niet meer waar?
    vr.gr. Marc :D
     
  5. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland

Deel Deze Pagina