Bouw van een Nakajima KI-84 "Hayate"

Bedankt voor alle reacties.

Jan Brilman zei:
Erg mooi lakwerk, ook.

Hoe heb je dat gedaan?

Basiskleuren zijn met Tamiya aircraftcolors spuitbusjes gespoten. Voordelen: precies de juiste kleur, redelijk brandstof bestendig (wel goed poetsen na het vliegen) en goed te spuiten, Nadeel: erg prijzig. De witte vlekken en rode ballen zijn met Extron spuitlak gedaan. De kleur geel had ik ook van Extron echter de echte kleur was niet zoals op de kleurenkaart getoond. Deze kleur komt nu van kleine potjes revell welke ik met een kwast heb opgebracht en daarna met 400 waterproof glad is gemaakt.

Deze verfmethodes zou ik alleen adviseren als je geen brandstof met synthetische olie en/of nitro gebruikt. Anders moet er nog een laag matte blanke lak overheen en maar hopen dat deze met geen van de gebruikte verfsoorten gaat reageren.

psnijders zei:
Bladel?
Is daar ook een meeting dan?

Nee, Eric is ook lid van vliegclub Bladel en komt weldra met een mooie Staggerwing vliegen bij ons vliegen:yes:

Bladel?
Is daar ook een meeting dan?

AeroClub Bladel is de thuisclub van BLA31
Evenementen met gast -piloten
Een kleine Fly-in (22 mei) en een Opendeur/fly-in (5 sept)
Maar het is vooral mijn thuis club (1 van de 2)

Groetjes
Bla38
Eric
ps Die Staggerwing short kit is nog altijd niet binnen dus dat duurt wel een paar jaar voor die vliegt

Laatst bewerkt:
AeroClub Bladel is de thuisclub van BLA31
Evenementen met gast -piloten
Een kleine Fly-in (22 mei) en een Opendeur/fly-in (5 sept)
Maar het is vooral mijn thuis club (1 van de 2)

Groetjes
Bla38
Eric
ps Die Staggerwing short kit is nog altijd niet binnen dus dat duurt wel een paar jaar voor die vliegt

En die Fly-in hoe moet ik dat zien,word het dan druk en is deze speciaal voor schaalmodellen?

Patrick

Nakajima = klaar = :proost:

Vlug even wat foto's:

Tip voor maken van bijvoorbeeld vier dezelfde lampjes:

Houten malletje + klei + lamineerhars:

= vier dezelfde lampjes:

Nakajima met panellines en geweatherd:

Just another day at the office :wink: :

Nu nog even re-maiden-nen en hij is klaar voor Oss :music:

Gr.

Schitterend. :thumbsup:

Nou nog even een andere prop erop (niet zo'n lelijk grijs plastic ding :mad: ) en dan is 'ie helemaal af. :p

jan.

Hey BLA.
Ziet er mooi uit
lekker een beetje geweatherd.
Ik bewonder hem we in Oss

prop gewoon effe Mat zwartspuiten. met gele tippen :wink:
GRTJS

Dank voor de complimenten:worship:

Wat betreft de prop denk ik dat ik er maar gewoon veul mee ga vliegen (PS: prop wordt toch niet het nieuwe staartwieltje issue hé :-(, het was daarover al zo lekker stil...). In ieder geval nog een aantal vluchten voor Oss want hem daar remaidenen zie ik niet zitten:nooo:

Ook wil ik van een olieaandeel van 20% terug naar 15% en moet waarschijnlijk de moter daarop opnieuw afgesteld worden. Scheelt na het vliegen ook een hoop poetsen.

Gr.

Complimenten:worship: hoor is een prachtige kist geworden.

Mag dat wel graag zien dit soort kisten.

Die Japaners hebben mooie ontwerpen op hun naam staan.

Ton

Vanavond was het niet te warm en niet teveel wind. Dus ideaal weer voor een re-maiden :p. Meteen ook tijdens het vliegen ook foto's laten maken als bewijs dat ie ook werkelijk vliegt:yes:

Back