Ik ga een makkelijk te bouwen plankje maken voor aan de helling.
Ik heb er vroeger ook al meerdere gebouwd voor dynamic soaring, op den duur waren dat de modellen die heel bleven ook al klapten ze hard het duin in.
En als je aan de voorkant van de helling vliegt is een vliegende plank zo'n beetje het meest wendbare dat je kan hebben, dus ik wil er ook eens een F3F wedstrijdje mee vliegen,
Maar de bouw..
Ik maak gebruik van materialen die iedereen makkelijk kan kopen en ook niet te duur zijn.
De vleugel word gesneden uit schuim, EPS uit de bouwmarkt.
Beplankt met balsa.
Om alles echt makkelijk te houden lijm ik met PU-bruislijm, niet mijn favoriet maar gewoon, omdat het op de hoek te koop is.
De layout:
De spanwijdte word 2 meter, dat past nog in elke auto.
De koorde van de vleugel is aan de wortel 22cm en aan de tip 14 cm.
Waarom?
Omdat dat er redelijk mooi uitziet.
De vleugel heeft een rechte voorkant en een naar voren wijzende achterkant.
Ik heb dit keer als profiel de HS130 genomen met een tipverdraaiing van 0,5 graden.
Hopelijk voorkomt dat dat ik naderhand de rolroeren iets omhoog moet zetten.
Het rompje word later over nagedacht.
De vleugel vanuit GMFC
De gesneden kernen met daarbij de onder en bovenschaal.
De aan beide helften ingesneden uitsparing voor de ligger, zo precies kan je dus snijden.
En de tip.
Nu eerst alle afvalresten van piepschuim opzuigen en weggooien en dan het balsa verzamelen en alvast op maat snijden.
De beplanking word 1,5mm.
GJ
Ik heb er vroeger ook al meerdere gebouwd voor dynamic soaring, op den duur waren dat de modellen die heel bleven ook al klapten ze hard het duin in.
En als je aan de voorkant van de helling vliegt is een vliegende plank zo'n beetje het meest wendbare dat je kan hebben, dus ik wil er ook eens een F3F wedstrijdje mee vliegen,
Maar de bouw..
Ik maak gebruik van materialen die iedereen makkelijk kan kopen en ook niet te duur zijn.
De vleugel word gesneden uit schuim, EPS uit de bouwmarkt.
Beplankt met balsa.
Om alles echt makkelijk te houden lijm ik met PU-bruislijm, niet mijn favoriet maar gewoon, omdat het op de hoek te koop is.
De layout:
De spanwijdte word 2 meter, dat past nog in elke auto.
De koorde van de vleugel is aan de wortel 22cm en aan de tip 14 cm.
Waarom?
Omdat dat er redelijk mooi uitziet.
De vleugel heeft een rechte voorkant en een naar voren wijzende achterkant.
Ik heb dit keer als profiel de HS130 genomen met een tipverdraaiing van 0,5 graden.
Hopelijk voorkomt dat dat ik naderhand de rolroeren iets omhoog moet zetten.
Het rompje word later over nagedacht.
De vleugel vanuit GMFC
De gesneden kernen met daarbij de onder en bovenschaal.
De aan beide helften ingesneden uitsparing voor de ligger, zo precies kan je dus snijden.
En de tip.
Nu eerst alle afvalresten van piepschuim opzuigen en weggooien en dan het balsa verzamelen en alvast op maat snijden.
De beplanking word 1,5mm.
GJ