Bouw van Niobe zwieperts

Heb je niet meer van dat textreme tape? Valt wel mee in prijs dus waarom niet :)

Ik kwam net naar dit forum om te vragen of dit iets is voor de scharnieren.
TeXtreme® Aramide tape 67 g/m² UD, 20mm breed - Carbonwinkel.nl

Al is die tape wel een stuk breder dan wat er op mijn bowings-stabilo zit.
Is dat er ook in smallere stroken (5 of 10 mm)? Heeft iemand al ooit gedacht om daar carbon/kevlar te gebruiken? Over de lengte de carbon voor extra stijfheid en de kevlar als scharnier.
Een beetje raar eigenlijk om met "tips" te komen als je nog geen enkel vacuum stuk hebt gemaakt. Ik hoor ook graag als het jullie een slecht idee lijkt.

u4y7y3am.jpg

we komen dicht in de buurt bij het perfecte roertje, joris dank voor je tip van het liggertju, dit roertje is knetters stijf geworden en toch maar 4 gram!!!

Hey frankie
Lekker bezig !
En nogsteeds heb je teveel carbon gebruikt haha.
Boven heb je zowieso geen carbon nodig en onder ook niet zoveel
Bij het stokje is er ook geen carbon nodig mits het stokje een goede verbinding heeft met het liggertje.

Hey frankie
Lekker bezig !
En nogsteeds heb je teveel carbon gebruikt haha.
Boven heb je zowieso geen carbon nodig en onder ook niet zoveel
Bij het stokje is er ook geen carbon nodig mits het stokje een goede verbinding heeft met het liggertje.

Ik denk dat het Bowings stabilo & rudder (deze zit op mijn DLG) een heel goed uitgangspunt is voor een goed exemplaar. Er is heel weinig carbon en kevlar gebruikt, maar (dat denk ik) precies op de juiste plaatsen. Ook denk dat een carbon ligger die haaks in de depron geschoven wordt en zoals Joris al zei "niet tot de uiteinden" een effectief gebruik is van het sterke, maar ook dure materiaal.

Tail Surfaces

Wordt er ook nog gevlogen of alleen maar gebouwd :lol:

hahahaha, ja hoor...vanavond heb ik met Huey hier om de hoek staan te zwiepen in het weiland....ondergaand zonnetje en gemaaid gras...perfecto :D

Maar ook bouwen....we hoeven geen NK te winnen, maar de roertjes moeten wel goed zijn...en op dat punt zit ik bijna :D Pas dan...(en dat is as. zaterdag) gaat de eerste vleugel in de zak.

Wat betreft de bowings..idd goed voorbeeld, toch wil ik best een gram extra per roertje in de vorm van stevigheid. We blijven nog steeds sloperts....;-)

Als het sterker moet dan een liggertje erbij, zou ik zeggen. De randen verzwaren is een extra belasting voor de plek waar de meeste krachten op komen.

Als het sterker moet dan een liggertje erbij, zou ik zeggen. De randen verzwaren is een extra belasting voor de plek waar de meeste krachten op komen.

Nope, sterker vooral op randen en hoekjes....daar hebben wij de meeste schade. We hebben het tot nu toe niet meegemaakt dat een roertje doormidden krakte.

Yep onder andere.

Ik heb liever CF dan Kevlar eigenlijk, Kevlar/Aramide kan niet tegen schuurpapier (gaat pluizen) CF schuurt veel beter, en daarmee krijg ik een mooier neuslijstje. Ik krijg met een paar dagen 25 grams CF, dus dan kan die erop. (heb nu alleen 60gr. liggen)

Back