Bouw van Niobe zwieperts

en hopelijk brengt snoopy het vandaag langs!

ga4e2eqa.jpg

het setje van gister is mooi uit de zak gekomen. CF is 60 gram, links was het voorbereid met epoxy al eerder, rechts gewoon onbewerkte vezel erop. Minder mooi wel.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit franck! Voorlijst kun je ook met 25 grams glas doen. En liggers evt met ud tape van R&G. Lijkt net ff wat strakker dan.

kb9c8i.jpg

ete7ehy3.jpg

Tnx !, en glas op neuslijst doe ik idd ook wel eens....is wat lastiger schuren...je ziet niet zo goed of je er wel of niet doorheen bent.

Liggertje erin gedrukt op zn roberts. aramide scharnierlijntje 25 gr onder. cf is 60 grams 45*, glas is 38 grams met ingeweven disser van vega.

Het CF (en aramide/kevlar) knippen is wel lastig...onbewerkt vliegen de vezels met knippen allle kanten op. Wat ik doe (na 't wederom zien van Barnes video) is even lichtjes met 3m77 lijmspray over het vezel gaan..even drogen....en daarmee zitten de vezels gelijk vast..knippen van het weefsel is nu een makkie.

en zuigen maar!

Laatst bewerkt:
Hey frank,
Zit er goed strak uit man!!
Ook een heeeel mooi gewicht!

Vaak word carbonweefsel voor het te gebruiken ingesopt in met aceton oid verdunde epoxy, vervolgens kan je dan alvast alle rovings uitspreiden, zodat het weefsel veel dichter is

ik heb niet zoveel vergelijkingsmateriaal ( :n00b: ) maar dit vleugeltje is toch wel een wereld van verschil met een mimi vleugeltje ( wat overigens prima gooit en vliegt)

7amu6a6a.jpg

etazyhaj.jpg

niet schrikken ...

8edapu3e.jpg

Laatst bewerkt:
gydyryra.jpg

stiekem toch maar ff een naampje opt mylar gespoten... een naamloze dlg is als een zangeres zonder naam.... ;-)

Laatst bewerkt:
yep zeer dun en fragiel spul.... dlg-snoopy bracht het net...en we hebben ff samen deel 2 van het vleugeltje voor deze Niobe (voorheen tanta-lusje....EDIT : ah! al zie ik dat Jaap ook al een Niobe heeft gebouwd :D) ) in de zak gedaan......

we proberen morgen eerst maar eens wat staartdeeltjes hiermee te baggen...tis niet geweven, meer geplakt...knipt wel makkelijker.....wel een rolletje van 100 euro wat je dan in je handen hebt....

moggu!! .....:hammer:

Laatst bewerkt:
...en wat doe je dan als bagger" ? (klinkt als bagger....van baggeraar enzo..niet echt posi...)

Terwijl de pomp het werk doet, ga je ff chillen in de tuin. Hond op schoot. Ik houd eigenlijk helemaal niet van honden, mgoed, we hebben er sinds kort nu eenmaal 1 (naast konijnen, katten en een hamster). DLG goeroe Loet heeft trouwens ook een hond, en volgens mij Vincent ook? Pro baggers lijken dus een hond te hebben ;-) .

nedyda3y.jpg

e8epe3ym.jpg

Ons model hond vind ik wel mooier dan die van Loet ;-).....mgoed...deze is ook nieuwer.

Laatst bewerkt:
Haha, dat is klote ja

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van de staartdelen met het carbon!
Hoe is de verwerking van dat spul eigenlijk, kunnen die vezels ook verschuiven? Zoals dat bij weefsel gebeurt?

We gaan het vanavond proberen ! De vezels zijn op elkaar geplakt, dus verschuiven niet bij het verwerken / knippen. Ik doe in beide roertjes van het setje een liggertje, en een streepje glas 25gr op de neuslijst.

Back