Bouw van Niobe zwieperts

byjurebe.jpg

Twee roertjes....aramide op de neuslijst....weegt niets

4ubu3ytu.jpg

Nee nee nee, ik had geen blij moment. Ik maak de mylartjes altijd schoon voor elke bag-en-zuig-sessie...en zet ze ff in de autowax (ook al hoeft dat laatste eigenlijk niet )

3e4u6uda.jpg

Spullen uitgeknipt, fragiele zut zeg !

tave9uda.jpg

proefpassen in de zak

2evyta9y.jpg

Niels1275 en DLG Snoopy liepen op whatsapp maar te zeuren dat ik ook aan bovenkant roertjes ook breather cloth moest plaatsen...naja vooruit dan maar. zeurpieten:D

Deze roertjes zijn voor de Niobe van Huey btw. ..(en ik gok op 11-12 gram voor het setje) ...Snoopy moet voor straf maar ff wachten :-P

2esemy9u.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is natuurlijk allemaal heel sterk, maar is dat echt nodig?
Mijn Swindels staartstukken zijn nog steeds onbeschadigd en daar zit nauwelijks carbon op. Overigens ook superdun...

Weet je ....sterk of zwak.....ik heb geen idee oft nodig is...en hoe sterk dit nu eigenlijk is....ik ben gewoon vanalles aant proberen. En we zien wel wat wijsheid is.

Wat ik wel weet is dat wij bijna alles slopen :D

Ohhhhh waren deze voor bart....... Je hebt zat breather gebruikt...... Beetje teveel misschien zelfs wel ... Zonde ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bouw van een Tanta-lusje

Frater! Natuurlijk is carbon nodig! Alleen al omdat het gewoon cool spul is!

Zie bijvoorbeeld de thinskin vleugels van kevin.....sorry voor mijn taal maar dat is gewoon Ge Ej Ie eL ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ik een setje overnemen voor mijn experiment? Ik zoek een setje in de stijl van die bowings van Richard Swindels. Het is voor een 1m low-cost DLG

Waarom zou je een mini maken? Die hebben toch alleen maar nadelen?[emoji6]

Mischien toch maar een hotbox maken franck?

Ik denk dat dit setje echt wel minder zal wegen hoor, rond de 7gram, als je iig goed de overtollige epoxy hebt weggehaald

Ik denk dat ik voor mn uber mini dlg ook dit carbon ga gebruiken, en mischien ook wel rohacell kern [emoji4]

IK wil best een setje maken hoor. En ja een hotbox werkt wel sneller ja....maar eens kijken of we dat kunnen fabrieken.

Ik rol eigenlijk niet overtollig epoxy weg (inmiddels)....op een of andere manier rol ik inmiddels zoo zuinig dat ik er nooit wat overtolligs afrol.

Joris,
Even voor de zekerheid.
We hebben elkaar toch ontmoet in Bergeijk, toch? Ik hoorde dat je morgen richting Utrecht ging. Veel plezier daar.

Jhep, dat was ik

Ennuh, morge ga ik niet naar utrecht, maar komkommers plukken , in boekel[emoji19]

Volgende week zaterdag is de pret[emoji4], zwiepe in ijsselstijn,

Gossie mossie....dit is wel kek spul hoor !

y3yjadu7.jpg

de epoxy is nog niet echt keihard, dus stevigheid enzo probeer ik morgen wel...maar de finish is goed LE is echt knetterscherp .. mooier dan 25 grams glas. (oh btw, aan 1 kant heb ik strookje kevlar aan binnenkant gedaan, andere kant aan de buitenkant...gewoon ff voor hoe het looked...(looked beter dus aan de binnenkant..:D )

e6e7ezuz.jpg

5 gram !!! Knetters ! En er moet nog geschuurd worden / mooi geknipt worden!!.

ajyjyda9.jpg

Ow, en voortaan je mylars aan de goeie kant gebruiken planck.

Laatst bewerkt:
We zitten een beetje te dubben....voor roertjes is dit 26 gr /45 vezel prima geschikt....voor vleugels...hmmm wat het mist is sterkte op lengterichting......nu heeft vladimir ook 45-0-45 en dat zou perfect zijn. EN torsiestijfheid, EN stijfheid op 0 graden = langsrichting = doorbuigen. Gewoon maar een stukje bestellen en proberen ? :D (doink 109 pond )

Carboline SC39/3/45 Spread Carbon Fabric +45°/0°/-45° 59g/m² - Carbon Materials

TWaaide vandaag opt veld net iets te hard, wel ff lekker met huey kunnen zwiepen....boven de 40 meter met de Niobe gaat nu goed. En het leuke van bij een club vliegen is dat je ineens een iets minder ervaren collega staat te lessen, en ook de gekste maar ook kekste mooie modellen ziet vliegen..de een de sloot in...de ander 3 velden verder geland...:thumbsup:

gyvurumy.jpg

Btw, ik had eergister ineens flutter op de niobe !!!! high pitch....fiiiieeeeeuuuuwwwwww .... grmbl grmbl ....waar komt dat ineens vandaan !!!! mopper de mopper.....

blijkt vanmiddag dat het 't stukje meisjestape is waarmee ik het kapje heb vastgeplakt.....sigh...ziggo :hammer:

Huey gaat iig aan de slag voor een hotbox ! hebben we die ook !

twordt steeds kekker ! Tantalusje !!!!

Laatst bewerkt:
Back