Hoi allemaal.
Mijn naam is Thijs.
Ik rij al enige tijd met rc auto's maar wilde nu eens zelf wat gaan maken.
Dit is mijn eerste zelfbouw project van een tank.
Ik heb gekozen voor de m18 hellcat omdat deze niet te koop is en ik vind het een bijzondere tank.
Ik heb er een keer in mee mogen rijden in overloon en ben sinds dien helemaal verkocht.
In het begin ben ik uit gegaan van de electronica van heng long, hier heb ik nu spijt van omdat het gewoon bagger is..
Mijn model is grotendeels van rvs en aluminium en de metalen tandwielen van de aandrijving zijn daar te slap voor.
Ook de motortjes kunnen het gewicht niet aan.
Ach, al doende leert men...
Hier even wat foto's.
Uitslag bodem
Rups onderdelen
Nieuwe tandwiel overbrenging met wormwiel zelf gemaakt.
Ik heb de heng long controller eerst vervangen voor twee esc's en een v-tail mixer met twee 540 motors, maar dat kreeg ik niet goed werkend.
Nu heb ik een sabertooth 2x12 rc controller besteld.
En hoop nu een sterk en snel genoeg werkende aandrijving te hebben.
Mijn naam is Thijs.
Ik rij al enige tijd met rc auto's maar wilde nu eens zelf wat gaan maken.
Dit is mijn eerste zelfbouw project van een tank.
Ik heb gekozen voor de m18 hellcat omdat deze niet te koop is en ik vind het een bijzondere tank.
Ik heb er een keer in mee mogen rijden in overloon en ben sinds dien helemaal verkocht.
In het begin ben ik uit gegaan van de electronica van heng long, hier heb ik nu spijt van omdat het gewoon bagger is..
Mijn model is grotendeels van rvs en aluminium en de metalen tandwielen van de aandrijving zijn daar te slap voor.
Ook de motortjes kunnen het gewicht niet aan.
Ach, al doende leert men...
Hier even wat foto's.
Uitslag bodem
Rups onderdelen
Nieuwe tandwiel overbrenging met wormwiel zelf gemaakt.
Ik heb de heng long controller eerst vervangen voor twee esc's en een v-tail mixer met twee 540 motors, maar dat kreeg ik niet goed werkend.
Nu heb ik een sabertooth 2x12 rc controller besteld.
En hoop nu een sterk en snel genoeg werkende aandrijving te hebben.
Laatst bewerkt door een moderator: