Bouw verslag Bird of Time

B.o.t.

Het is bij jou nu ook te laat zie ik al, maar ik had bij mijn vleugels problemen met de neuslijst. Door de manier van bouwen is het lastig om de skin mooi 100% strak te houden. Hij gaat lichtjes golven. Achteraf had ik de skin 2mm langer door moeten laten steken en daar een dunne strook balsa op moeten plakken als dubbele leading edge.

Ja, ik snap het :puppydogeyes: wel wat in zou dat een beetje gecorrigeerd kunnen worden met schuren?

Ik heb het met schuren wel goed gekregen, maar op sommige plekken is de indekking wel erg dun geworden. Een lekker lange schuurlat is wel een must voor dit soort kisten. Ik gebruik de easy sander van Great Planes, die bevallen erg goed (alu profiel met zelfkleven schuurpapier). Ik heb een stuk van een meter gekocht en die in stukken laten zagen zodat ik 3 korte en een lange overhield. da's een stuk goedkoper dan 4 losse kopen.

inderdaad niet duur,
ik heb deze kit 78 euro betaald ,en de ARF versie heb ik 159 euro betaald
aan de ARF ben ik al begonnen ( ga deze elektro vliegen ) zonder rolroeren
de kit ga ik ook elektro vliegen, maar met rolroeren en remkleppen

Hi Hugo,

Ik bouw hem ook met borstelloze motor in de neus. De rompplanken zijn zo dik dat ik daar een mooi rond gat in geschuurd heb zodat de neus toch mooi slank blijft met een dikke buitenloper erin. Het is wel een bouwdoos met matige kwaliteit stanswerk, niet van dat mooie freeswerk wat we tegenwoordig gewend zijn. Bouwt verder wel aardig, enkel veel schuurwerk, met name aan de staart. De bouw ligt bij mij al even stil... geen inspiratie.

Dank jullie wel. En is hij geschikt als eerste zwevert voor een verder redelijk ervaren pilaar als ik?

Dank,

Hugo

Eenmaal goed getrimd is het een heerlijk rustig en statig vliegend model. Ook bij overtrekken laat hij heel gemoedelijk zijn neus zakken en pakt bijna direct weer op. Alleen voor het landen heb je de ruimte nodig, hij blijft maar door zweven :)

Back