De zaterdagochtend weer goed besteed, en wie weet de middag ook nog.
Het regent pijpenstelen.
Het plankje voor de servo geinstalleerd, standaard Futaba servo's passen exact.
Ook de stuurstangen zitten er nu in.
Jullie zien dat de elevator met 2 stangen wordt aangestuurd, deze zitten niet
alleen met klemmen aanelkaar maar ook nog eens gehard soldeerd.
Geen rammelende ijzerdelen i.v.m. met storing.!!
Aan een Cessna horen struts, alleen ik vond de oplossing van Great Planes maar niets.
De struts moeten met zelftappers in de romp en aan de vleugels.
Dat ze aan de vleugels vast komen te zitten met goede zelftappers is niet zo erg, de vleugels
zijn op deze punten verstevigd met hardhout.
Maar dit haddden ze ook in gedachten voor de romp.....
Tja, en dat is niet zo super immers deze moeten ook weer los na het vliegen.
Ik heb dwars door de romp, waar de hardhouten blokken zitten een een rietje gelijmd waar
precies een M3 draadeind doorpast, welke er een cm uitsteekt aan bijde kanten.
Nu kan ik d.m.v. een net moertje de struts bevestigen en weer losmaken..
Het blokje moet uiteraard nog op kleur. Dit is wel het orginele blokje waar de zelftapper door zou
moeten. Er kunnen nog plastic kapjes over maar dat laat ik achterwege.
Mischien vanmiddag verder met stukjes lexaan voor de ramen uitknippen en een
restje proefspuiten. Vliegen wordt toch niets met dit weer.
Johan