Bouw verslag Depron Hercules

full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu al bedankt voor de erg leuke racties, niet verwacht:D:D

Het doel is om onder de 5000 gram blijven, best een uitdaging omdat hij dadelijk een spanweidte heeft 2.70m. wielen en luiken zijn intrekbaar net als het origineel. voorwiel is verend en sturend en uiteraard ook intrekbaar. Ik werk er bijna iedere avond aan dus foto's zal ik er genoeg op het forum zetten.

Voor vragen Just Ask;)

Ik gebruik 3mm depron en voor stukken van veel druk op komt te staan gebruik ik glasmat om het sterker te maken. Ik ben er nog niet over uit of ik hem met 1mm balza ga bespannen of met glasmat..Het onder romp is al vrij sterk en erg licht.:D in solidworks ben ik nu bezig om het inklap mechanisme te ontwerpen. Ik bouw een deel derpron romp (het makkelijke gedeelte) en het moeilijke deel probeer ik eerst uit in Solidworks.

Mooi project. Jammer dat je nu pas begonnen bent met een verslag van de bouw. Heb je nog wat plaatjes en info over het voortraject? Heb je de constructie al helemaal uitgetekend in CAD? Plaatjes? Wat waren de uitgangspunten bij het ontwerp? Grootte? Massaschatting? Motorisering? Vleugelprofiel? Leuk om hier wat meer info over te hebben. Het ziet er nl allemaal goed doordacht uit.

WOW. Echt mooi man zo'n grote build.

Nu zie ik ook echt wat 2,70m wingspan dus betekend :o En dan te bedenken dat de body van zijn airbus maar 220gram is :o de accu's die in me auto gaan zijn al 2x zo zwaar :cool:

Zeer mooie build, maar heb je niet enorm veel last van wind als je complete vliegtuig zo ligt is? (vlieg wel is met 2ch depron modelletjes van 30-40cm :rolleyes:)

En ik neem aan dat je electro vliegt, kun je dan ook vrij lang vliegen (grotere accu's doordat motoren + accu's zwaarste gedeelte van het model zijn)

Blijf hem volgen, erg mooi project!

(edit
ongeveer deze groote voor het voltooide model? (of is deze een slagje groter?)

Ik vlieg inderdaad Electro. Het vliegtuig probeer ik zo licht mogelijk te maken omdat de Accu's, motoren en de wielen voor veel gewicht zorgen. Hyperium's 3S 5600mAh 2 maal voor 4 motoren moet zat zijn en een BEC accu voor alle servo's 2S 2700mAh. Er is niet een heel lang voor traject geweest, Ik teken een stuk uit in Cad (solidworks) en dan bouw ik weer een gedeelte. In cad heb ik het model staan in 3 aanzichten en daar teken in alles in. vervolgens teken ik de ribben, uitprinten en dan uitsnijden in Depron:D Uit ervaring weet ik dat een depron model altijd wel los komt van de grond, de vraag is altijd hoe hij vliegt;)

Mijn eerste Hercules (houtbouw)

full

Dit is mijn eerste hercules, spanweidte 1,80 volledig uit piepschuim ribben en bespannen 1mm balza.

Back