Bouw verslag van een Tamiya M06 (achterwiel aangedreven M-Chassis)

Onlangs toen ik onderdelen voor mijn mini's ging bestellen, zag ik dat de vervangings onderdelen voor de M06 ook al voorradig waren.
Nu stond de M06R al op mijn verlanglijstje, dus toch maar mee besteld:
TAMIYA 51432 M-06 A PARTS (FRAME)
TAMIYA 51433 M-06 B PARTS (BATTERY HOLDER)
TAMIYA 51434 M-06 D PARTS (GEAR CASE)
TAMIYA 51435 M-06 E PARTS (DAMPER STAY)
TAMIYA 51436 M-06PRO 3*34 BALL SUSPENSION SHAFT
TAMIYA 51437 M-06 URETHANE BUMPER
TAMIYA 51391 M-05 C PARTS(SUSPENSION ARM)

Er was op dat moment nog geen manual te vinden op het internet, maar kijkende naar de foto's van de onderdelen en de nodige M03/05 onderdelen die ik al had, was mijn inschatting dat ik een aardig eind zou moeten komen.
Ondertussen wel de manual gevonden mijn inschatting bleek correct.

Dus het is geen bouwverslag van de bouwdoos, maar veel afwijkend zal het niet zijn.

Ik ben begonnen de D-parts. de Gearcase.

full

full

Net als bij de M05 heb je de mogelijkheid om 11x5 lagers (rechts)of 15x10 lagers (links) te gebruiken. Dit is afhankelijk van de keuze van het differentieel. Omdat deze auto wo rdt uitgerust met een standaard gear-diff, worden het dus de 11x5 lagers.

full

Het tandwiel setje is gelijk aan die van de M03 en M05. Dus dezelfde wijze van lageren . Dus een stilstaande as met lagers waar de tandwielen op draaien. De as houders van het lange tandwiel (die het diff aandrijft) zijn losse componenten.
full

Een voordeel is wel dat dat tandwielen, op die van het diff na, makkelijker te vervangen zijn dan bij de M05. Je hoeft niet eerst je halve wagen te demonteren.
full

Als je gewent bent met het in elkaar zetten van een Tamiya M03, dan is het bouwen wel opletten of je de juiste schroef gebruikt. Bij de M03 wordt bijna alles vastgezet met een en dezelfde maat schroef, maar net als bij de M05 het geval was, ook hier weer vele verschillende schroefjes. Tot hier toe al 5 verschillende schroefjes.