Bouw Viking Warrior (ex Aziz)

De heli is klaar :D
Ja, op oudejaars heb ik inderdaad verder gewerkt aan de Warrior.
De oudste 3 dochters zijn allemaal het huis uit, hebben elk hun gezin en onze jongste (een zoon van 18 was bij vrienden oudejaar gaan vieren. En vader en moeder? Die waren elk met hun hobby bezig en dit op het ritme van de knallen van het vuurwerk die men hier achter het gebouw afschoot :D
Enfin, hier nog wat fotootjes:

afb524.jpg

Hier zien jullie de heli op het flightdek

afb525.jpg

Er dient nu enkel nog een asje, waar de rotor op bevestigd wordt door het motorcompartiment van de heli gestoken te worden, welke door het helidek daarna door en onder de brug gaat waar het aldaar aan een motorje gekoppelt wordt die dan op zijn beurt de rotor aandrijft. :wink:

afb526.jpg

Close upje van de(het) cockpit(je)

Wordt (nog steeds) vervolgd

Groetjes,

Droopy

De jaarwisseling in huize Droopy:

knutsel...knutsel....knutsel....

:blowup: :music: :banana: BOEMBERDEBOEM...BOEM...FLITSKNAL
:blowup: :schrik: :rtfm: :blowup:
"Wat is er buiten toch aan de hand schat?"

"Ohhhja...Gelukkig Nieuwjaar!"

knutsel...knutsel...knutsel...
:wink: [/b]

Hallo iedereen,

Het bouwen van het helidek is in de laatste fase aangeland.
De heli kan landen en de bemanning kan veilig aan boord van de Warrior verwelkomt worden :D :

afb546.jpg

Op deze foto zien kunnen jullie goed het asje zien dat de rotor van de heli aandrijft. Dit is onderaan de brug aan een motortje gekoppelt en loopt zo door alle dekken heen...

afb547.jpg

... waar het dan door de motor van de heli zijn weg baant om dan uiteindelijk bovenaan de heli uit te komen waar de rotor dan op bevestigd is. Dit stalen asje met diameter van 0,8 - 0,9 mm is nauwelijks met het blote oog waar te nemen zodat het lijkt alsof de heli volledig zelfstandig staat te draaien :)
Op deze foto kunnen we het asje tussen de drijvers van de heli zien zitten.

afb548.jpg

Het veiligheidsnet is nu ook geplaatst

afb549.jpg

Detail van de netten

afb550.jpg

De ladder...

afb551.jpg

... die de piloten van de heli naar het lager gelegen dek leidt.

Ziezo, dit was dan weer voor vandaag.
Ik hoop dat jullie er terug van genoten hebben. :wink:
Het volgende punt op de agenda is het plaatsten van de boegmast en daarop de volledige verlichting plus het maken van de kastjes waar de brandslangen in opgeborgen worden.

Wordt vervolgd.

Groetjes,

Droopy

Hallo iedereen,

Hier ben ik dan weer met enkele detailfotootjes van de verdere afwerking van de Warrior:

afb928.jpg

...'t is maar dat je het weet... en een veiligheidshelm op je hoofd is hier wel op zijn plaats :hammer:

afb929.jpg

Dit anker op het achterdek is volledig met restantjes van styreneplaatjes gemaakt. Dit naar een foto van een 1:1 model welke ik van het net heb gehaald. Dit 'reuzenanker' is volledig op schaal nagebouwd.

afb930.jpg

Hier nogmaals het anker maar nu van uit een andere hoek bekeken en al zeg ik het zelf, ik ben wel trots op dit bouwstukje. :D

afb931.jpg

Enkele reserveonderdelen voor een of ander boorplatform. Dit waren oorspronkelijk 2 chromen sierringen die in de voet van een trofee (beker) zaten ingewerkt. Zo zie je maar dat alles vroeg of laat nog eens van pas kan komen :wink:

afb932.jpg

De boegmast. Aangezien de verlichting + bedrading er nog moet op-/ingebouwd worden staat deze nog niet vast op het dek. Ook nu is net zoals bij de hoofdmast, het houten model welke bij de kit was meegeleverd, vervangen door een messing tube met een diameter van 7 mm.

Ziezo, dit was het alweer voor nu.
Wordt (héél zeker) nog vervolgd

Groetjes,

Droopy

8O Dat ziet er errug goed uit zeg...!!!

Mooi stuk werk.

Rene. :proost:

Jij mag NIET op de modelbouwforumwerkschependag komen!!

Dan wordt het alleen maar een modelbouwforumkwijlschependag....
Weinig werken meer... :cry:

Roel :wink:

Roel schreef:
Jij mag NIET op de modelbouwforumwerkschependag komen!!

Dan wordt het alleen maar een modelbouwforumkwijlschependag....

Dan denk ik Roel dat ook JIJ beter thuis bij moeder de vrouw blijft hoor ...:D

@Jan:
Dank...dank... :)

Groetjes

Droopy

@Droopy'ke

Dat is een FANTASTISCH stukje werk. Ook de weathering ziet er bijzonder goed uit. Persoonlijk ben ik daar een groot liefhebber van.

Keep up the good work.

EJK

Geen enkel woord kan aan geven hoe mooi dat dit is!
:banana: :lol: :proost:

Hallo luitjes,

Door de drukke dagen op het werk heb ik nog niet veel tijd gehad om aan de Warrior verder te werken maar de volgende fotootjes van de gemaakte vorderingen wil ik jullie toch niet onthouden.

Veel kijkplezier:

afb1174.jpg

Wat doe je als je op geen enkele rommelmarkt een gepaste zeecontainer voor op je schip vindt? Juist: dan maak je d'r zelf eentje.

afb1175.jpg

Deze zeecontainer is dus volledig scratchbuild (lekker goedkoop, zeg maar gratis :wink: ). De container zelf is vervaardigd uit styrene en de sluitingen en hengsels zijn gemaakt van messingdraad.
Nadat de container zijn blauwe kleur had gekregen, kreeg deze een lichte drybrush (aluminium) met daarna een wash met Revell matt 85.

afb1176.jpg

Er is ook een lading buizen aan dek aangebracht. Deze buizen zijn aluminium pijpjes met een diameter van 12 mm. Omdat de originele kleur van het metaal al voor het gewenste effekt zorgde heb ik deze onbeschildert gelaten. Hier is enkel terug een wash met Revell mat 85 aangebracht dat voor het gewenste 'roesteffekt' zorgt.

afb1177.jpg

Hier zien jullie een detail van de kettingen waarmee de buizen aan het dek verankert zijn. Let ook op de houten spie die de buizen bij woelige zee extra moeten onderstutten. In totaal zijn er zes soortgelijke spies aangebracht (drie aan elke kant van de buizen).

afb1178.jpg

Het dek begint stilletjesaan vol te geraken. Om deze foto te kunnen nemen heeft de fotograaf zich door de grote scheepskraan moeten laten omhoog hijsen :wink:
Alles wat op het dek staat of ligt is gemaakt van restantjes hout, styrene, messing en aluminium. Zo zie je maar dat je niet steeds grote sommen geld hoeft uit te geven om iets te bereiken.

afb1179.jpg

Nogmaals een overzichtje maar nu staat de fotograaf terug met zijn beide voetjes op de grond (lees: dek) :D

Alhoewel het einde stilletjesaan in zicht begint te komen zijn we nog niet aan het einde van ons Latijn. Er dient toch nog het een en ander te gebeuren eer de Warrior aan haar maidentrip kan beginnen.
Alhoewel ze het graag anders zou willen komt ze toch nog het droogdok niet uit :wink:

Ik hoop dat jullie er terug van genoten hebben.

Tot de volgende keer.

Groetjes,

Droopy

Wordt vervolgd

Back