Hallo luitjes,
Door de drukke dagen op het werk heb ik nog niet veel tijd gehad om aan de Warrior verder te werken maar de volgende fotootjes van de gemaakte vorderingen wil ik jullie toch niet onthouden.
Veel kijkplezier:
Wat doe je als je op geen enkele rommelmarkt een gepaste zeecontainer voor op je schip vindt? Juist: dan maak je d'r zelf eentje.
Deze zeecontainer is dus volledig scratchbuild (lekker goedkoop, zeg maar gratis :wink: ). De container zelf is vervaardigd uit styrene en de sluitingen en hengsels zijn gemaakt van messingdraad.
Nadat de container zijn blauwe kleur had gekregen, kreeg deze een lichte drybrush (aluminium) met daarna een wash met Revell matt 85.
Er is ook een lading buizen aan dek aangebracht. Deze buizen zijn aluminium pijpjes met een diameter van 12 mm. Omdat de originele kleur van het metaal al voor het gewenste effekt zorgde heb ik deze onbeschildert gelaten. Hier is enkel terug een wash met Revell mat 85 aangebracht dat voor het gewenste 'roesteffekt' zorgt.
Hier zien jullie een detail van de kettingen waarmee de buizen aan het dek verankert zijn. Let ook op de houten spie die de buizen bij woelige zee extra moeten onderstutten. In totaal zijn er zes soortgelijke spies aangebracht (drie aan elke kant van de buizen).
Het dek begint stilletjesaan vol te geraken. Om deze foto te kunnen nemen heeft de fotograaf zich door de grote scheepskraan moeten laten omhoog hijsen :wink:
Alles wat op het dek staat of ligt is gemaakt van restantjes hout, styrene, messing en aluminium. Zo zie je maar dat je niet steeds grote sommen geld hoeft uit te geven om iets te bereiken.
Nogmaals een overzichtje maar nu staat de fotograaf terug met zijn beide voetjes op de grond (lees: dek)
Alhoewel het einde stilletjesaan in zicht begint te komen zijn we nog niet aan het einde van ons Latijn. Er dient toch nog het een en ander te gebeuren eer de Warrior aan haar maidentrip kan beginnen.
Alhoewel ze het graag anders zou willen komt ze toch nog het droogdok niet uit :wink:
Ik hoop dat jullie er terug van genoten hebben.
Tot de volgende keer.
Groetjes,
Droopy
Wordt vervolgd