Bouwbeschrijving Banckert

• Topicstarter Topicstarter Edgar NED885
  • Startdatum Startdatum
E

Edgar NED885

Guest
Ben net in het bezit gekomen van de Banckert van Billing boats. Overgenomen van iemand die er niet aan toe kwam hem af te maken. Alleen ontbreekt helaas de bouwbeschrijving.

Ik ben een aankomend bouwer en vind zo'n beschrijving handig om te hebben...

Heeft iemand een tip waar ik de beschrijving zou kunnen bemachtigen?

Alvast dank.

Welkom Edgar!

Wanneer je de zoekfunctie gebruikt, of even hier in de bovenste topics kijkt, zul je zien dat er meerder Banckerts gebouwd zijn en worden. Informeer eens bij hen.

Succes met de bouw, en houd ons op de hoogte!

Wim

hoi,

of je mailt mij even..ik heb de banckert ooit eens gebouwd verandert en nog eens verandert. als je me een mailtje stuurt met je adres gegevens kan ik ze wel even voor je op zoeken en opsturen.

gr,
wouter zzw

Hoi Edgar, inmiddels zal je nu de bouwbeschrijving hebben ontvangen. Stom van mij, die lag gewoon naast m'n PC! Helemaal vergeten.
Ook hartstikke leuk dat je een eigen page van de bouw hebt gemaakt.
Ik zal het regelmatig gaan volgen en mij misschien straks gaan afvragen waarom ik zo'n mooi schip heb weggedaan!
Veel succes.

Modelbouwsmurf. (Leo)

Hallo allemaal
Ook ik heb weer een bouwpacket van de banckert te pakken gekregen
Heb mijn eertste namelijk verkocht in 84 was er toen als beginner mee begonnen maar
had veel te weinig bouw ervaring toen.
In de Modelbouwer toendertijd was er ook iemand mee bezig en die gaf een goede tip inplaats van loodballast gebruikte hij stopverf
Heb het toen ook gedaan en moet zeggen wil nooit iets anders meer.
een probleemje heb ik nog steeds niet goed op kunnen lossen op al mijn boten
En dat is de Anker kluis buisen hoe en wat gebruik je er voor. tusswn het dek en de romp .
Wie kan mij er iets meer over vertellen.
en mij een goede oplossing geven.

Hallo
Als accu kan ik een 12v 7.2 ah
Gebruiken of denken jullie dat is te zwaar
Ging namelijk naar voor mijn werk naar de winkel die alarm
systemen verkoopt en installeert.
Ik doe dus alleen satelitte en cctv systems
vroeg hem wat de accu's kosten en wat type hij had
Hij vroeg waar voor ik ze gebruik ik vertelde hem dat het voor rc
modelboten was.
En tot mijn stome verbazing liep hij naar achter en kwam met
een doos vol 12v 7.2ah accu's terug en zei hier free of charge.
kosten niks helelmaal gratis.
kon mijn geluk niet op.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hoi,

Ben van het weekend bezig geweest met het uitzoeken van accu's, maar een 12V/ 7ah weegt al gauw 2.6 kg (indien we het over dezelfde hebben natuurlijk)
Das best een hoop, zeker in een banckertje dat vaarklaar
maar een kilo of 3 weegt.
ik zou persoonlijk voor iets kleiners gaan

Groet,
Andre

Beste,

Das nog eens mazzel hebben met die accu's, om ze te testen, allemaal ontladen, vervolgens laden, dan de spanning meten een paar dagen laten staan en dan belasten met een lamp of motor waarbij er een stroom van zo'n 1 amp loopt, na 10 minuten weer spanning meten, degene welke dan nog boven de 12 Volt zijn zijn goed te gebruiken de rest is minder.....

Succes ermee.

En ik zo inderdaad voor de Banckert voor een kleinere accu gaan, bij ons vaart er een met een 12V 3Ah accu is een stuk lichter !!!!!

tom boere

Hallo Tom Boere en Andre
Heb er een in de hullgelegt en ja jullie hebben gelijk het is veel te zwaar komt ruim over de waterlijn te leggen.
Nu zien of de zelfde firma ook
de 12v 3,5ah heeft liggen op de zelfde manier
Een brutaal mens heeft de halve wereld zei mijn grootmoeder altijd dus even proberen.
De man vertelde ook vanmiddag als ik er nog meer aan het einde van de maand nodig heb wip even binnen.
Goed he
Heb er tien nu liggen 12v 7.2 ah.

Back