Bouwbeschrijving ELG-MP

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Piet G, 29 nov 2017.

  1. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Hallo volgers,
    Na een fantastisch vliegseizoen wordt het nu weer tijd dat we de dinsdagavonden weer verder gaan met ons project ELG-MP.
    Hoe ver zijn we? Het voorste deel van de romp is klaar en voorzien van de servo's, motor, regelaar, spinner en klapprop!
    Ook staat hij al in de primer. De carbon boom is op lengte gemaakt en de stuurstangen zitten er in!
    De vleugel het stabilo en richtingroer zijn zóver klaar dat het glasvezel en carbon erop kan.
    We gaan beginnen met het stabilo en richtingsroer en daarna de vleugels!
    We gaan jullie weer op de hoogte houden en proberen om de week een verslagje te maken!
    Hieronder de nog beloofd foto van de romp.
    DSC0123.JPG
     
    Berrie, J.B en TheNorb vinden dit leuk.
  2. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Deel 18

    Als eerste klus hebben we de Milar ( PET ) op maat gemaakt voor de vleugels, stabilo’s en richtingsroeren en deze delen met autopoets gepoetst. Dit is voor de lossing, later, van de opgespoten verf. Toen de Milar delen waren uitgepoetst konden ze in de gewenste kleuren worden gespoten. Omdat de lossingsfilm het spuiten niet goed toelaat, moet je dit doen met een speciale techniek. Je moet namelijk met je spuitbus ver vanaf je Milar spuiten, om ervoor te zorgen dat het drijfgas weg is vóór dat de verf deeltjes de Milar raken. Zo moet je, heel langzaam, laagje voor laagje de verf op de Milar aanbrengen! Wij hebben gekozen voor 2 kleuren die in elkaar over gaan. Zie onderstaande foto’s.
    DSC00087.JPG DSC00088.JPG DSC00096.JPG DSC00103.JPG DSC00106.JPG


    Toen alles was gespoten zijn we zijn begonnen met het richtingsroer te voorzien van een carbon achterlijst. Zie onderstaande foto’s.
    DSC00109.JPG DSC00111.JPG


    Daarna hebben we uit carbondoek verstevigingshoeken gemaakt voor aan de onderzijde van het richtingsroer. Dit voor de sterke tijdens de landing! Ook hebben we op de voorlijst een strookje carbon geplaatst. Zie onderstaande foto’s.
    DSC00122.JPG DSC00124.JPG DSC00128.JPG
     
    TheNorb, Bruno van Hoek en serge pot vinden dit leuk.
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
  4. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Deel 19

    Voor de scharnieren van het richtingsroersvlak, hebben we gekozen voor een kevlar-scharnier! Hiervoor een bandje kevlar geknipt van 2 cm breed. Kevlar is zéér moeilijk te snijden/knippen. Hiervoor hebben we echter op internet een geweldige oplossing gevonden! Neem een oude schaar en houd de scherpe delen haaks op de slijpsteenrand. Deze delen worden hierdoor min of meer gekarteld en het resultaat is echt fantastisch! Zie onderstaande foto’s.
    DSC00120 - kopie.JPG DSC00121 - kopie.JPG

    Dit strookje hebben we met epoxy op de juiste plaatst op het richtingsroer geplakt. Het stabilo is natuurlijk ook voorzien van een carbon voorlijst en carbon verstevigingstippen
    Nu kunnen de stabilo’s en richtingsroeren worden ingedekt. Dit hebben we gedaan met glasvezel van 25 gr/m2. We leggen hiervoor eerst een plastic folie op de werkbank en daar leggen we het op maat gemaakte glasvezel op. Nu kunnen we de mat voorzien van epoxy. Dit doen we met een verfrolletje. Als de mat verzadigd is leggen we over de mat nog een plastic folie en roller met een aluminium roller nogmaals over dit pakket om er zeker van te zijn dat er overal epoxy zit en zeker niet te veel! Zie onderstaande foto.
    DSC00125.JPG

    We gaan nu de Milar delen gebruiken als mal voor het snijden van de glasvezel die op de kerndelen gaan komen. We leggen de Milar-delen op de met epoxy voorziene glasvezel. Deze delen plakken niet, omdat er aan de boven- én onderzijde een laagje plastic zit!! Het uitsnijden doen we met een soort pizzasnijder. Van het uitgesneden deel halen we van één zijde de plastic folie af en plakken dit deel voorzichtig op de Milar, op de gespoten zijde. We hebben nu een pakket, bestaande uit: Milar-verf-glasmaat-folie. Van dit pakket halen we de folie af en plaatsen het aan boven- én onderzijde van de kernen. Door middel van enkele stukjes tape houden we deze onder- en bovenzijde op hun plaats! Dit geheel gaan we onder vacuüm laten drogen.
    Voordat we alles onder vacuüm gaan zetten, leggen eerst we op de bouwplank een stuk folie. Hierop plaatsen we alle delen en leggen hier rondom een rolletje kit. Een 2e stuk folie gaat over alle delen én op de kit. Hierdoor ontstaat en plastic zak! Door een slangetje in de zak kan via de vacuümpomp alles onder vacuüm uitharden. Als alles onder vacuüm staat leggen we deze "pakketten" tussen de onder- en bovenzijde van de gloeidelen. Hierop enkele gewichten en alles kan goed én recht uitharden! Zie onderstaande foto’s.
    DSC00131.JPG DSC00132.JPG DSC00133.JPG DSC00134.JPG DSC00135.JPG

    En nu wachten tot alles is uitgehard!
     
    tjarko, TheNorb en Lyckele vinden dit leuk.
  5. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Deel 20

    Alles is uitgehard en kan worden uitgepakt! Het spannende moment is de Milar eraf en hoe ziet het er dan uit! Foto’s zeggen ook hier meer als vele woorden. Voor beide modellen zijn nu het richtingroer en stabilo in ruwbouw klaar! Zie onderstaande foto’s.
    DSC00138.JPG DSC00139.JPG DSC00140.JPG DSC00141.JPG DSC00142.JPG

    Na al het overtollige materiaal te hebben weg geschuurd tot aan de carbon voorlijst en de achterlijst netjes recht én op maat te hebben afgesneden, zij we begonnen met het scharnier van het richtingroer. Na het op de juiste plaats te hebben afgetekend, zowel aan de boven- als onderzijde, is aan de onderzijde een baantje glasvezel weggehaald. Aan de bovenzijde is eerst met een mesje het glasvezel voorzichtig langs een liniaal doorgesneden en daarna met een babyzaagbladje een “groefje gezaagd” tot aan de kevlar. Je kunt “horen” als je de kevlar raakt! Aan de onderzijde moet de stiropor worden weggehaald. Een zijde recht naar boven tot aan het glasvezel en de andere zijde schuin omhoog. Als dit goed gedaan is heb je een perfect scharnier! Zie onderstaande foto’s.
    DSC00143a.JPG DSC00143b.JPG DSC00143c.JPG DSC00143d.JPG

    Het richtingroer is klaar en kan aan de romp worden gemaakt. Hiervoor moeten we aan de achterzijde van de conische buis een gleuf “zagen” op de breedte van het richtingroer. Dit hebben we op de lintzaag-machine gedaan. Om splinteren tegen te gaan hebben we e.e.a. afgeplakt met tape. Zie onderstaande foto.
    DSC00143e.JPG

    Volgende keer gaan we het richtingroer monteren!
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2018
  6. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Deel 21

    De gleuf is in de buis gezaagd en moet nog op maat worden gevijld. Toen deze gleuf pas was gemaakt hebben we de delen waar geen lijm mag komen, afgeplakt met tape. Alles is nu klaar om vast te worden gelijmd. Uitrichten hoeft nog niet want de carbon buis zit nog niet vast aan de romp.
    Zie onderstaande foto’s.
    DSC00143g.JPG DSC00143h.JPG DSC00143j.JPG DSC00143p.JPG

    Om inscheuren te voorkomen zullen we later ( 2 te gelijke tijd! ) nét voor het richtingsroer enkele malen een carbon streng wikkelen en voorzien van epoxy. Foto hiervan volgt nog. Na het stuurheveltje te hebben gemonteerd kon de 1e stuurstang worden aangesloten. Zie onderstaande foto. DSC00143v.JPG

    Nu kon er worden begonnen met de montage van het stabilo. Na alles te hebben voorbereid kwamen we erachter dat de constructie van het wipte net iets te zwak was! Het asje, een staaldraadje van 0,8 mm dik, sneed door de carcon heen. Dus, Norbert gebeld! Na enig onderzoek, hadden we al snel het lek boven water! Het carbon was in één richtig gemaakt, hierdoor kon de staaldraad, die in de lengte van het carbon draad lag, zich er makkelijk door heen snijden! Jammer natuur maar Norbert zou met gepaste spoed 2 nieuwe, geheel volgens onze maatspecificatie, gaan produceren. Deze zijn reeds klaar en afgelopen woensdag door Norbert persoonlijk afgegeven. Chapeau, ca. 300 km hiervoor gereden!
    We kunnen nu verder en laten alvast het resultaat van Norberts wipje zien! Bedankt weer Norbert! Zie onderstaande foto.
    20181204_161437.jpg

    Volgende keer gaan we verder met de montage van het stabilo.
     
    ISOLA2 vindt dit leuk.
  7. TheNorb

    TheNorb verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 aug 2010
    Berichten:
    740
    Locatie:
    Borne
    Euh, nog gekker, maak er maar 360 km van... :hammer:

    Maar: graag gedaan, altijd gezellig!

    :beer:

    Norbert
     
    Eric R vindt dit leuk.
  8. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    DSC00144a.jpg Deel 22

    Eerst hebben we de wip hier en daar wat kleiner gemaakt en voorzien van een gaatje, waarin het onderdeeltje past waarin straks de stuurkabel wordt vastgezet én nog een extra gaatje om met de inbussleutel het stelschroefje vast te kunnen zetten. In het heveltje zat een stelschroefje met gleufje maar dit hebben we vervangen door een rvs stel schroefje met binnenzeskant. M2x4.
    Daarna hebben we in het stabilo een gleufje gemaakt waarin het wipje wordt vastgelijmd. We hebben het gleufje precies tégen de hoofdligger gemaakt, zodat het wipje ook tegen de hoofdligger vastgelijmd wordt! Om later het stabilo te kunnen verwijderen hebben we het wipje voorzien van een extra verdikking, daar, waarmee hij op het stabilo wordt gelijmd. Zie onderstaande foto’s.
    DSC00143u.JPG DSC00143t.JPG DSC00143v.jpg

    Het eerste deel van het wipje zit nu vast aan het stabilo. Nu gaan we alles uitrichten om het andere deel aan de staartboom te lijmen. Het belangrijkste in nu, dat het stabilo en richtingsroer haaks op elkaar worden gelijmd. T.o.v. de vleugel gaat later als we de staartboom aan de romp gaan vastlijmen!
    Alles staat nu haaks opgesteld en wordt eerst gefixeerd met een druppel secondelijm en daarna met 5 minuten epoxy goed verlijmd. Zie onderstaande foto’s.
    DSC00143w.jpg DSC00143x.jpg
    [/ATTACH] DSC00144b.jpg

    De staart sectie is nu helemaal af en kunnen we verder met de vleugel.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2018
    flymax, Japie.G, TheNorb en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Briljant bouwverslag. Heerlijk!
     
  10. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Bedankt Japie,
    hier doen we het voor!
     
  11. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Deel 23

    In deel 18 hebben we laten zien hoe we de lak op de Milar delen hebben gespoten. Nu we verder gaan met de vleugel hebben we deze delen nodig.
    Op de vleugelkernen gaan we de “indekking” aanbrengen. Deze bestaat uit 2 lagen glasdoek 25 gr./m2 ( keper geweven!) met hier tussenin, 3K draden carbon onder 90 graden. Op dit alles komt de op Milar aangebrachte lak!
    We zijn begonnen met op de werktafel een plasticfolie te leggen ter grootte van ca. 1 meter x 0,5 meter. Hierop leggen we de ruw op maat gemaakte glasdoek van 25 gr./m2. Deze glasdoek voorzien we met een kleine verfroller van voldoende epoxy.
    Nu gaan we eerst de 3K carbon draad op een raamwerk spannen onder een hoek van 90 graden. Dit raamwerk met carbon, leggen we op het glasdoek en met de verfroller voorzien we ook deze 3K draad met wat epoxy.
    Over dit alles leggen we nog een laag glasdoek van 25 gr/m2 en rollen ook dit weer aan met epoxy.
    Over deze laag leggen we weer een laag plasticfolie. Met een harde, aluminium roller, rollen we alles goed uit zodat de 3K carbon draad goed vlak wordt en de epoxy overal goed wordt verdeeld. Als dit alles gedaan is knippen we de carbondraden los van het raamwerk. Zie onderstaande foto’s.
    DSC00149.JPG
    DSC00145.JPG
    DSC00146.JPG
    DSC00148.JPG
    DSC00147.JPG

    Ditzelfde pakket maken we 2 keer, een voor de boven- en een voor de onderzijde, Maal 2 natuurlijk, 1 x rechts en 1 maal links.
    Als deze pakketten klaar zijn moeten ze nog op maat worden gemaakt. Dit doen we door ze langs de Milar “mallen” af te snijden met een soort Pizzasnijder.
    Zie onderstaande foto’s.
    DSC00151.JPG DSC00152.JPG

    De “pakketten”zijn nu klaar voor op de vleugelkernen te worden “geplakt’!
    Eerst hebben we de voorlijsten voorzien van een strookje carbon. Dit strookje carbon hebben we op 2 zijdige tape geplakt, de drager van de tape verwijderd en op de voorlijst getapet! Daarna hebben we de kernen, inclusief de voorlijst, licht van epoxy voorzien en daar, waar het rolroer moet gaan scharnieren, een bandje kevlar aan de bovenzijde gelegd!
    Toen van de pakketten aan een zijde de plastic folie verwijderd en hierop de Milar, met de verf tegen de natte epoxy geplaatst. Dit ook aan de andere zijde van de kern gedaan en deze beide delen met stukjes tape aan elkaar vast gemaakt. Als je dit niet doet gaan de delen schuiven! Als dit klaar is gaan we het complete pakket onder vacuüm zetten. Daarna leggen we het in de onder- en boven delen van de kernen, wat gewicht erop en dan in de oven, 40 graden, 16 uur. Alles moet van goed zijn uitgehard, volgens het data-blad.
    Zie onderstaande foto,s.
    DSC00172.jpg DSC00177.jpg DSC00208.JPG

    Spannend weer!!
     
    J.B, Lyckele, guyken en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Idd super bouwverslag . Durf je daar nog mee te vliegen na al die arbeid :koud:
     
  13. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Deel 24

    De vleugels hebben 16 uur in de oven gezeten en zijn nu 100% uitgehard!
    We hebben de vleugels uit de oven gehaald en hebben eerst de vacuüm-zakken eraf “geknipt”. Daarna de plasticfolie, keukenrol papier en gaatjes folie verwijderd. Nu zit er alleen nog de MIlar op.
    Als de tapejes zijn verwijderd kan ook deze Milar eraf! Het resultaat hiervan hebben we vastgelegd op een filmpje dat te zien is ná de foto’s.
    DSC00177.jpg DSC00174.jpg DSC00165.jpg DSC00166.jpg DSC00167.jpg DSC00172.jpg



    Toch nog even één foto toegevoegd van de complete vleugel. ( de onderkant )
    DSC00169.jpg
     
    J.B en TheNorb vinden dit leuk.
  14. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Da's goed gelukt! :thumbsup:
     
  15. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.013
    Erg netjes! Ik ben vooral onder de indruk van de carbon rovings, zo netjes even breed. Wordt een heel mooi kistje.
     
  16. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Zéker weten!
    Wij bouwen altijd vliegtuigen om er mee te vliegen!

    Hierbij willen wij ook iedereen bedanken voor de positieve reacties.:thumbsup:
    We blijven jullie op de hoogte houden.
     
    wim eon, Japie.G en Bruno van Hoek vinden dit leuk.
  17. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Deel 26

    Beide vleugeldelen zijn nu klaar en moeten aan elkaar worden gemaakt.
    We gaan de rechter- en linkervleugelhelft aan elkaar maken door er onder én boven een carbon matje over te leggen. Breedte 5 cm. Deze gaan we onder vacuüm plaatsen!
    We beginnen met een vleugelhelft vlak op de bouwplank te leggen en de andere helft ondersteunen we op verschillende plaatsen zodat ze een samen een V-stelling hebben van ca. 1,5 graad.
    Onder beide vleugeldelen leggen we plastic folie. Aan de bovenzijde hebben we op een breedte van 5 cm, links en rechts een tape geplakt en op deze tape folie geplakt om zo de vleugel onder én boven te beschermen tegen epoxy. Zie onderstaande foto.
    DSC00185.JPG


    Nu gaan we het carbon matje maken. Het stukje carbon leggen we eerst op plastic folie, voorzien het van voldoende epoxy en daarover weer een laagje plastic folie, uitrollen en opmaak snijden met de pizzasnijder.Toen dit alles zover klaar was hebben we aan één zijde het plastic van de carbon verwijderd en tussen de 2 afplak bandjes over de naad van de twee vleugelhelften gelegd, aangedrukt en daarna het 2e plastic weggehaald. Zie onderstaande foto’s.
    DSC00182.JPG DSC00187.JPG DSC00188.JPG DSC00189.JPG DSC00191.JPG

    Zoals op bovenstaande foto’s al te zien is, hebben we een rolletje kit aangebracht om een vacuüms zak te creëren. We hebben ook van Milar een strookje van 5 cm gemaakt op de lengte van de vleugelkoord. Dit Milar strookje hebben we op de natte epoxy gelegd met hierover de gaatjesfolie en een stukje keukenrol. Om de vacuüm zak “af” te maken leggen we tot slot nog een laag plasticfolie over de het middendeel van de vleugel, op het rolletje kit.
    Alles gaat nu onder vacuüm en 16 uur in oven van 40 graden Celsius. Zie onderstaande foto’s.
    DSC00194.JPG DSC00195.JPG DSC00196.JPG DSC00197.JPG

    De bovenzijde kan nu uitharden en daarna maken we aan de onderzijde ook zo’n zelfde strookje carbon.
    Als dat ook is uitgehard gaan we de vleugel op de romp monteren en de worden de plaatsen voor de servo’s in de vleugel bepaald.

    De oplettende volger heeft het misschien opgemerkt! We zijn alleen bezig met één vleugel. Dit komt omdat we besloten hebben één vleugel niet te gaan spuiten via de Milar delen. We gaan voor de 1e keer een vleugel voorzien van een carbon doek, gewicht 8 gram per m2. Natuurlijk gaan we eerst een proefstukje maken. We houden jullie op de hoogte.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2019
  18. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Deel 26


    De vleugeldelen zitten aan elkaar en het ziet er netjes uit!
    Eerst hebben we toen de vleugel pas gemaakt op de romp. We hadden er n.l. geen rekening mee gehouden dat de carbon stroken onder en boven op de vleugeldelen, óók een bepaalde dikte hebben! Zie onderstaande foto’s.
    DSC00209.JPG DSC00210.JPG DSC00215.JPG

    Nu gaan we de bevestiging gaten in de vleugel maken. Hiervoor boren we op vooraf bepaalde plaatsen, 2 gaatjes, waar we de vleugel gaan vastzetten met 2 nylon M4 boutjes op de romp. De gaten zijn 6 mm en hierin lijmen we een stukje carbonbuis van 6x4 mm. De gaten die we in de vleugel hebben geboord ruimen we onder de huid wat op zodat er voldoende lijm onder bij kan.
    Met een dun houtje brengen we de 5 minuten epoxy aan in het gaatje in de vleugel, drukken de carbon buis erin en laten het uitharden. De uitstekende delen maken we gelijk met de vleugelhuid.
    Zie onderstaande foto’s.
    DSC00216.JPG DSC00217.jpg DSC00218.jpg

    DSC00219.jpg DSC00222.jpg DSC00223.jpg

    Nadat het carbonbuisje op maat is geschuurd kunnen we het nylon boutje M4 passen.
    Zie onderstaande foto.
    DSC00224.jpg

    Volgende keer gaan we de servo’s in de vleugel bouwen!
     
  19. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Deel 27

    De onderzijde waar de servo’s moeten komen, hebben we afgeplakt met witte afplakband. Hierop hebben we afgetekend waar beide rolroer servo’s moeten gaan komen.
    Zie onderstaande foto.
    DSC00227.jpg

    Eerst hebben we geprobeerd om de servo-vakjes eruit te snijden. Dat ging echter niet, her carbon is té dik om uit te snijden! Dus de Dremel erop met een flex slijpschijf! Dit ging goed, de hoekjes met een aangeslepen babyzaag blaadje na bewerkt en de deeltjes verwijderd. De servo’s voorzien van de aansluiting voor de stuur-stangetjes en nu kijken of alles past. Zie onderstaande foto’s.
    DSC00228.jpg DSC00229.jpg DSC00231.jpg DSC00234.jpg DSC00235.jpg DSC00236.jpg

    We hebben ervoor gekozen om de servo’s in een krimpkous, in de vleugel te lijmen. De servo dus in een krimpkous, gekrompen en deze krimpkous aan de onderzijde lichtjes opgeschuurd en gereinigd. Ook de ruimte in de vleugel goed schoon gemaakt. Daarna op de servo een mop 2 componenten, gel epoxy lijm en hem op de juiste positie in de vleugel plaatsen en laten uitharden.
    Zie onderstaande foto’s.
    DSC00237.jpg DSC00239.jpg DSC00241.jpg

    Beide servo’s zitten er nu in gelijmd. Volgende keer gaan we verder met de aansturing naar de rolroeren.
     
    TheNorb en J.B vinden dit leuk.
  20. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    586
    Locatie:
    Goirle
    Deel 28

    Om de rolroeren aan te sturen maken we een 2 x haaks omgezette staaldraad van 2 mm. Aan een zijde maken we deze staaldraad met een vlam witheet en slaan we met de hamer er een plat stuk aan! Hierdoor kunnen we dit deel later makkelijker in het rolroer drukken! Zie onderstaande foto’s.
    DSC00241h.jpg DSC00241k.jpg DSC00241m.jpg

    Na het plat maken van de uiteinden hebben we alles in de juiste hoeken gebogen en voordat we de laatste zetting deden een “lager punt “aan gebracht d.m.v. een stukje buitenkabel van een stuurstang. Het resultaat: 2 aanstuur units! Zie onderstaande foto.
    DSC00243.jpg

    Deze stuurstangen komen in de vleugel. Eerst afgetekend waar en toen met de Dremel deze ruimtes open gemaakt. Daarna konden we alles passen. Zie onderstaande foto’s
    DSC00245.jpg DSC00248.jpg DSC00249.jpg DSC00250.jpg DSC00251.jpg

    Volgende keer de verder afbouw van deze aansturing.
     

Deel Deze Pagina