Bouwbeschrijving Volvo FH 16 Tow truck

Discussie in 'Model truckers' gestart door marcelinets, 18 jun 2020.

  1. marcelinets

    marcelinets Guest

    Op www.modelltruckforum.de bij nieuw heden de Volvo FH 16 Tow truck bouw beschrijving gevonden.

    Na het door bladeren van de bouw beschrijving wel een paar aandachtspunten gevonden die beter kunnen naar mijn mening. De klosjes waar het draad door loopt vervangen voor metalen ( scheepsmodelbouw ) en weer die tamiya versnellingsbak, zelf gebruik ik die niet er zijn betere oplossingen voor. Geldt ook voor het sturen, servo vooraan het chassis, in plaats van aan de zijkant. Er bestaat ook heel dun metaal kabel die men zou kunnen gebruiken in plaats van het dunne koord.

    Denk dat men na het bekijken van de bouw beschrijving ook wel ideen zal hebben wat er veranderd of verbeterd kan worden.
    Veel lees plezier.

    Helaas kan ik de beschrijving niet uploaden bestand is te groot. Dus, even naar http://www.modelltruckforum.de Bij tamiya truck neuheiten 2020 pagina 10
     
  2. marcelinets

    marcelinets Guest

    Foto doos Volvo FH 16 750 Tow truck. 83616731_566560160605977_61188230107627520_n.jpg
     
  3. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.883
    Locatie:
    Utrecht
    Heb de bouwbeschrijving even bekeken, aan de stuurinrichting zal aardig gesleuteld moeten worden..de voorste stuuras staat natuurlijk weer aan de verkeerde kant
     
  4. marcelinets

    marcelinets Guest

    Over dat sturen had ik al geschreven dat kan anders met 1 servo in het chassis. Zelf gebruik ik de tamiya versnellingsbak niet daar zijn betere oplossingen voor. Heb de bouwbeschrijving ook gezien en besloten deze truck niet te kopen, besteed dat geld wel aan mijn twee lopende projecten.
     
  5. marcelinets

    marcelinets Guest

    Op YouTube staat al een compleet bouwverslag in meerdere delen van de Volvo FH16 Tow truck.
    Even zoeken op youtube naar rc3d tamiya tow truck.
     
  6. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Meerdere delen ?
    Het zijn tot nog toe 16 delen, dit neemt nog wel wat tijd in beslag om alles te bekijken.
    Smiley verdrietig - kopie.png

    Ach ja, als je toch niets hebt te doen, is dit wel een mooi tijdverdrijf van de avond, hahaha.
    SMILEY OKAY (2).png
     
  7. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.883
    Locatie:
    Utrecht
    ik ga de filmpjes nog niet bekijken, da's voor de lange wintermaanden....heeft de bouwer de stuurinrichting aangepast ( voorste as omgedraaid)
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2020

Deel Deze Pagina