Bouwdraadje C-ARF Tutor

Hallo iedereen,

De titel zegt het zelf waarover dit gaat :-).

Vanmiddag werd deze afgeleverd door de eigenaar. En deze namiddag heb ik alles maar even geïnspecteerd en ik kon het niet laten van al één wieldeurcilinder te monteren :).

De kit is al heel ver afgewerkt. Het is meer ARF dan een BVM ARFje. Deze kit is ook een niveau'tje hoger dan de Flash, maar er is zeker niet te zuinig met de lijm omgesprongen.

Enkele foto's:
full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Is de canopy wit?Zit hier een folie over of moet dit uitgezaagd worden om er dan vensters in te zetten?

Veel bouwplezier!

Mvg,
Luc

Dat vraag ik me ook altijd af. Je zou bij een arf verwachten dat zagen in kappen niet echt meer nodig zou zijn :)

Vandaag wat verder gewerkt.

1) Het scharnier van het rolroer wordt gedaan met een messing buisje. Ik was benieuwd of het allemaal zou passen. En dat was ook zo :-)
full

De servo van het rolroer (8411):
full

Flapservo: Er is reeds een plankje gemonteerd met inslagmoeren waarop het plankje met de servo (8711) op wordt vast geschroefd.
full

De flap
full

Dit vind er wel stoer uitzien :)
full

Scharnierpunten van de flap. Is niet zo heel mooi maar wanneer zie de onderkant van je kist eigenlijk :rolleyes:
full

De wieldeurcilinder. De scharnierpunten van de deur zijn in de fabriek al gezet. Heel degelijk gemaakt.
full

Hee Koen,

schiet al lekker op zo! Ik ben ook wel een fan van die slotted flaps, ziet er wel erg mooi uit.
Inderdaad verdienen de flap-scharnieren van CARF niet de schoonheidsprijs - die hadden ze best mooi rood of wit mogen maken. Maarja, dan moet je bij laag overkomen maar op zn kop he ;)

Grtz,
Hans

Blijft die inslagmoer voor je deurcilinder wel goed zitten.
Er zit namelijk geen klemming op. Normaal doe je de inslagmoer aan de ene kant van je houtje, en wat je vast wilt schroeven aan de andere kant van je houtje. Dan klemt het geheel vast. Maar hier kan hij er toch uitvallen?

full

Blijft die inslagmoer voor je deurcilinder wel goed zitten.
Er zit namelijk geen klemming op. Normaal doe je de inslagmoer aan de ene kant van je houtje, en wat je vast wilt schroeven aan de andere kant van je houtje. Dan klemt het geheel vast. Maar hier kan hij er toch uitvallen?
Die inslagmoer blijft zitten met epoxy. De krachten zijn zijwaarts dus ik denk wel dat dat blijft zitten ...

Back