Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Van deze heb ik al een edf versie gebouwd
Nu word het een turbine.
Er zit toch tamelijk wat verschil op hoor.
De horten heeft een V-vorm de lippisch een volle deltawing vorm.
zoals ik al eens gezegd had, was ik al begonnen aan de bouw, dus dit zijn de eerste fotos.
Het ribprofiel heb ik gewoon van de rbc horten overgenomen en wat uitgerokken
De beplanking is met 1mm balsa, ik vind dit wel wat stroef. Had liever 0.8mm gebruikt maar deze was op in de winkel.
@Piepekloon, als ik zo deze foto bekijk dan is het net alsof je liggers bestaan uit allemaal losse stukjes hout die tussen de ribben zijn gelijmd. als dat het geval is ben ik bang dat de vleugel niet sterk genoeg is om er een dikke motor op te zetten, laat staan een kleine turbine.
Mijn advies is om meerdere doorlopende liggers erin te bouwen zodat de buigkrachten beter opgevangen kunnen worden. Doe dan boven en onder liggers met verkasting ertussen of zoals RBC dat doet met een masieve ligger waar de ribben in gezet worden.
Ja dat klopt, de losse stukjes zijn eigelijk alleen maar om de struktuur op zijn plaats te houden en zitten niet 100 percent nauwkeurig. Om dan de beplanking te kunnen doen. de beplanking is aan bijde zijden 1mm balsa en dit geeft een zeer stevige vleugel vind ik, moest het echt nodig zijn schuif ik er nog een carbon ligger in, maar deze is nu al zo sterk dat ik denk dat het niet nodig zal zijn, de beplanking ga ik dan ook nog eens spanlakken dus dat zal ook nog wat extra stevigheid geven.
Wat ook nog scheelt is dat ik de beplanking met de nerven van het midden naar buiten leg dat scheelt ook een hoop.
greetz
De turbine is nieuw, het is ook de autostart versie omdat ik vind als je er dan toch voor gaat je het gelijk goed moet doen en dan geen gekloot hebt met zo'n blazertje.
Het autostartpakket heeft 2900 euro gekost, Dat is mss niet weinig, vergeleken met een grote turbine maar ik wil een solide toestel bouwen dat ik "bij wijze van spreken" in mijn achtertuin kan uitgooien en geen 20 minuten voorbereiding aan heb (soort van parkflyer zeg maar) . Gewoon tanken en gaan,dat is mijn bedoeling bij dit project!
Maar als ik eens uitreken hoeveel ik in totaal al uitgegeven heb aan EDF toestanden dan zal dit ongeveer evenveel zijn en een turbine is toch echt het echte werk en 200 percent meer plezier!
Wanneer ik ze binnen heb zal ik eens wat fotos enzo posten en mijn bevindingen van het hele pakket!