Bouwdraadje Lippisch P13/ DM1 met lambert

Martin!!! Dat is een mooi motortje zeg :) Binnenkort commercieel verkrijgbaar? :)

Zit er ook een fadec op? Ik hoorde van gaspar dat er een speciale R versie betaat voor heli's, ik heb er ook zo een :) Hierbij kan je de accelleratie en de-accelleratie curves aanpassen! Ik weet alleen niet hoe, het werd toen stil aan zijn kant :( Hij waarschuwde mij ervoor dat ik niet zomaar de waardes van een niet R versie kon over kopieren via de PC. 1 keer raden wat ik wel heb gedaan.....

2.8 kilo is wel veel voor zo'n motortje denk ik.
Welke motor is het, zelfbouw?
is wel interresant.
Mijn kolibrie accelereert zeer snel vind ik, toch zeker in vergelijking met mijn funsonic fs 70.
Ik heb nog niet zo heel lang ervaring met turbines, +- 1 jaar.
Maar ik heb toch wel al veel vlieguren, ondertussen al zeker 15 vluchten gemaakt met mijn kolibrie. En draait echt zeer goed nu.
kleine turbines zijn veel gebruiksvriendelijker.

Hallo Hans en Herman.
Hans bedankt , het werkte super.

Ja het is echt veel .
Ik begreep het al niet want de motorsteun buigt bijna net zover door als met de mw44 erop ,dus er zat iets meer in dan 2.2 kg.

Ik heb het nagemeten met een goede weegsschaal die je kun ijken , en hij geeft echt 2.8 aan dus das niet verkeerd.

Is inderdaad een zelfbouw.
Ik neem hem volgend jaar wel een keer mee naar een meeting.
Trouwens hans als je nog een reserve compressor wiel voor je kolibri wil hebben , ik heb er nog 1 .

Ik hoor het wel .

Mvg,
Martin.

Ja, als het niet te ver is kom ik ook wel eens naar een meeting zoals pampa.
Bedankt Martin, maar het compressorwiel heb ik nog niet direct nodig hoor denk ik.

Als ik na de garantie problemen krijg met mijn turbine zal ik het eerst aan jouw vragen als je er tijd voor hebt. Tegen betaling uiteraard.

greetz Hans

@Martin.

Heb je de voorspanning nog naar de 2 kilo gezet?
En de vlam nog dichter tegen het voordeksel enne de diff nog wijder gekregen?
De stuw cone diameter hetzelfde gehouden?

Mooi man dat het goed gaat met je motortje.

Enne niet vreemd opkijken hé als ik weer onaangekondigd bij je op de stoep sta :wink:

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back