bouwen Avios Ggrumman Albatros ?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Manus, 10 sep 2019.

  1. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
    hobbyist vindt dit leuk.
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Het zal ongetwijfeld uitstekend vliegen.
    Het is een watervliegtuig, geen Amfibie (volgens mij is het wielensetje decoratief, niet functioneel, en het lijkt mij een behoorlijke toer om dat functioneel te maken).
    Dat betekent dat het alleen op water en mogelijk beperkt op (nat/vochtig) gras inzetbaar is.
    Het is vermoedelijk niet de meest ideale beginnerskist, maar in principe kun je met de juiste begeleiding met ieder vliegtuig leren vliegen, dat dan weer wel.

    De vraag is meer: wat verwacht je zelf van dit model, en wat is je motivatie?
    Want nog afgezien van dat een vliegtuig besturen iets is wat je moet leren, en waar zomaar een heel seizoen overheen kan gaan waarbij je behoorlijk afhankelijk bent van anderen, reken op nog gerust een 100 tot 200 Euro bij de verkoopprijs op, aan servo's, regelaartje, en kleinigheidjes zoals een setje goeie LiPo's voordat je daadwerkelijk iets vliegklaars hebt, en je hebt ook een beetje een fatsoenlijke lader en eventueel veldgerei nodig (2 x 10 minuten vliegen en dan pas een paar uur later weer kunnen vliegen word heel snel saai).
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    volgens de opgave zouden motoren en servo's erin moeten zitten..
    in theorie ontvanger erin, accu erin, en gaan.
    dus weinig bouwen.
    met 2,3 kilo (als dat het vlieggewicht is, inclusief accu en zo) is hij licht voor zijn formaat. zou een goede vlieger moeten zijn.

    starten vanaf land zou ik niet doen. gewoon handstarten (gooien)
    landen op gras zal wel gaan. al kan het wel eens zijn dat hij een beetje te vlot stilstaat (over de kop gaat)
    Aangezien het toestel schuim is, kan het makkelijk zijn daar even een goede gedachte op los te laten qua stevigheid.
    schuimtoestellen zijn lang niet altijd stevig genoeg om een tijdje mee te gaan..

    als je er mee vliegt tenminste.

    Qua electronische setup kan ik verder niet zoveel zeggen..
    de motoren en regelaars zullen best in orde zijn.
    eerste vluchten altijd ff checken of de boel warm wordt.
    servo's kun je pas beoordelen als je ze in handen hebt. zit gigantisch veel verschil in...

    Qua ervaring etc is het prettig om even te delen of je al vliegt, en met wat voor toestellen.
    helpt ons een beetje om te bepalen of het wat voor je is ;-)
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2019
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    @Manus
    Even eigen draadje gegeven, dan zien meer mensen de vraag, krijg je ook meer (beter) advies
     
  5. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
    Hoi , totaal onervaren in de vliegerij , zal er ook nooit mee vliegen, ik heb me ingelezen en besef hoe moeilijk dat is , bovendien laat mijn gezondheid het niet toe helaas.
    Niks is nog besteld, het gaat mij om de dagbesteding, het bouwen dus , de electronica zal geen probleem zijn.

    groet : Manus
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Als je wilt bouwen, dan stelt het in elkaar zetten van zo`n uit schuim samengesteld toestel niet veel voor. Het is klaar voor je het in de gaten hebt. Als het om bouwen gaat en om veel werk dan zijn er betere keuzes te maken. Bij voorbeeld een bouwdoos van een houten model of nog uitdagender, iets van tekening. Hier https://outerzone.co.uk/ vind je enorme aantallen (gratis te dowloaden) tekeningen.
     
  7. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Ik heb het toestel en daar afgelopen weekend nog mee gevlogen.
    Het id een zeer compleet model met alles op een accu en ontvanger na.
    Alles is ook gemonteerd en er is (vrijwel) geen werk aan te doen.
    Het landingsgestel is slechts aangeduid (in3-D) op de romp en niet werkend te maken.
    De hoogteroer aansturing is niet echt goed, met veel wrijving en is slap, dit wil ik nog verbeteren.
    Hij vliegt redelijk goed met het zwaartepunt zeker in het begin ongeveer op het voorste aanbevolen punt.
    Bij een niet perfecte landing kan makkelijk een van de vleugel drijvers er af breken, hetgeen redelijk te repareren is.
    Ik vlieg met 4S 3000 mAh, iets meer zou wel mogen.
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    ah.
    Als het je om het bouwen gaat..

    https://outerzone.co.uk/

    Qua vliegen: het is lastig.
    maar niet onmogelijk. en zeker als je hulp hebt (club of ervaren instructeur) kun je het gewoon leren.
    alleen leert niet iedereen het in 1 week. of 1 jaar..
     

Deel Deze Pagina