Bouwen en Snijden van een Schuimvleugel

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door barthezzo, 18 jan 2008.

  1. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    ik heb mijne nog niet aan elkaar gelijmt :wink: check m'n draadje maar voor foto's
    ook zitten de wingtips er nog niet aan en er zitten ook nog geen roeren aan.
     
  2. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    ahh... vandaar!
     
  3. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    denk trouwens niet dat het zo veel scheelt :wink: de 2 wingtips wegen samen 3 gram en de rolroeren wegen samen 5 gram :wink: scheelt niet zo heel erg veel
     
  4. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    Ook nog lijm erbij dan zit het inderdaad rond hetzelfde gewicht wij hebben wel epoxie gebruikt voor het lijmen en bijvoorbeeld geen uhu por. Ziet er goed uit trouwens die vleugels maar het is wel te zien dat het de eerste is;).
     
  5. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    idd :wink: er zitten nog wel wat groefjes in enzo, maar ik denk dat ik het hier gewoon maar eens mee probeer :p als ie crasht maak ik wel een nieuwe :wink:
    maar ik heb wel een ander vliegtuig/vleugel dan jullie, jullie hebben maar 1 vaste rib, die van mij loopt taps toe.
     
  6. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    Zo ik heb net weer even wat dingetjes gedaan.

    Eerst heb ik de vleugel van onderen verstevigd dmv een cabon stokje hij was namelijk erg slap zeker omdat in het midden iets moest worden uitgehold voor de electronica.

    [​IMG]

    Toen heb ik afgetekend waar de gaten moesten komen:

    [​IMG]

    Deze heb ik later uitgehold dmv een oude soldeerbout.

    Toenet heb ik de electronica er in gebouwd ik had even geen goedde stekker verbinding om de accu direct op de ontvanger te zetten dus heb ik er een regelaar tussen geplaatst waar binnekort toch een permax 400 op komt.

    [​IMG]

    Hij is dus nu ietsjes zwaarder maar daar zullen wij ons niet aan storen. Hij word nu ook met een 2s 700mah lipo gevlogen het gewicht zal door de regelaar iets toenemen.

    Nu moet nog het volgende gebeuren tot de maiden:
    - servo's in middenstand plaatsen
    - ailerons maken en vastmaken
    - aansturing ailerons maken
    - zwaartepunt berekenen en correct leggen
    - zender programmeren
    - laatste check

    Dit gaat nog deze week gebeuren! Van het maidenen moet niet teveel worden verwacht dit word gewoon gooien en kijken hoe hij zweeft, misschien dat we nog ergens een helling zoeken om het vanaf te gooien. We willen ook nog waarschijnelijk met forum lid bart doets(bdoets) naar een hellingvlieg plek gaan aan zee om daar te hellingvliegen.

    Groeten Matthijs
     
  7. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    ok! wel een filmpje maken van de maiden :wink:
     
  8. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    haha van de gooi zul je bedoelen maar we zullen het proberen anders foto's ;)
     
  9. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    thnx. ik heb die van mij ook helemaal klaar, hij weegt in totaal samen met de stuurstangetjes ongeveer 58 gram. idd is het gewicht vergelijkbaar. ik heb alleen nog geen onderdelen :? anders wil ik hem zo snel mogelijk uitproberen.

    stijn
     
  10. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    ...of 1 flexwing van 10 meter....:bday:

    (dit was eigenlijk een reaktie op een eerdere post van jullie, waar jullie schreven dat je schuim had gesneden voor 10 FlexWings...)
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  11. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Hoe kom je uit met je zwaartepunt met al die electronica zover naar achteren? Ik ban bang dat je heel wat extra onnodig gewicht mee moet geen slepen om het zwaartepunt goed te krijgen.
     
  12. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Theo, dat zou nog mee kunnen vallen. De aspect ratio van dit toestel is niet zo groot, en bovendien komen de roeren er nog aan - aan de achterkant.
    Koorde is 10 cm, span 50 cm. Dus op de foto's hierboven zie je ongeveer 30 cm van de totale spanwijdte.
     
  13. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    Even correctie span is 100 cm

    Het zwaartepunt ligt trouwens heel aardig maar moet het precieze nog even uitrekenen.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  14. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb even met een programma het zwaartepunt berekend en wat denk je... precies goed!

    We hebben de maiden gedaan het het ging zoooo goed, hij vloog mooi rustig. Daarna zijn we iets ruiger gaan vliegen met de gedachte in ons achterhoofd we hebben er toch nog. Toen brak er 1 tip af en hebben we de andere tip er ook maar afgebroken hierna bleek hij veel beter te vliegen! Filmpje of foto's konde niet want het was al te donker maar deze zullen binnekort wel volgen.
     

Deel Deze Pagina