bouwen P-38 lightning

corvl

verslagschrijvers
M'n laatste project is klaar en heeft afgelopen week z'n eerste vlucht doorstaan.

Tijd voor m'n volgende project, Ik wil dolgraag een P-38 Lightning bouwen, ik vind dit een geweldig mooi vliegtuig.

Ben al een tijdje opzoek naar bouwdoos, helaas zonder succes.
Ik zoek het volgende;
- spanwijdte: rond de 2 meter
- mogelijkheid om retracts in te bouwen
- schaalmodel.
- volledig houtbouw

Weet iemand een producent van dit type vliegtuig?

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

thanx, Cor

@ Tom Verstappen, thanx voor de link, maar ik ga dat als laatste optie nemen, ik zou graag een bouwdoos willen, waar al het hout al in zin (en als even kan voorgefreesd is). Ik heb die andere websites over "precision cut kits" ook gelezen, maar vind dit een beetje omslachtig.

thanx, Cor

@ Tom Verstappen; Ik moet toegeven dat ik geen ervaring heb met dat "precision cut". Maar ik heb het idee dat er veel mis kan gaan, je koop niet 1 bouwdoos, maar eerst een tekening, die opsturen naar een ander bedrijf die het hout bij elkaar sprokeld, die sturen het weer op naar jou. Passen alle onderdelen op elkaar ?, hoe zit het met retracts e.d. inbouwen..... etc etc.

Maar zoals gezegd, ik "gooi" het idee niet weg, ik geef alleen de voorkeur aan een complete bouwdoos...,

Cor

Vol hout zou alleen maar Marutaka kunnen zijn, zou zo snel geen andere weten.
Maar of die nog te koop is????
Lijkt mij lastig met zo'n dubbele staart.

Ja de Ziroli is natuurlijk super maar wordt wel groot.

Oe ja VICRC is ook erg fraai.

Ton

Ik heb nog tekeningen liggen van een P-38 voor 2x7,5cc geloof ik 2,3Meter

Hallo Cor,
ik ben op dit moment een P-38 aan het bouwen van tekening.
De spanweidte is 1,35 m en er komen retract in. (de wielen zullen maar voor de helft in de romp verdwijnen.
Hij is bedoeld voor .15 of .25 motoren.

Ik heb ook wat foto's op RCuniverse staan:
http://www.rcuniverse.com/forum/tt.asp?forumid=192&tmode=1&smode=1
en dan moet je het 1/12 scale p-38 project hebben.

Het is weliswaar geen bouwdoos maar het is een mooi model om van tekening te bouwen.
De vleugel heb ik uit foam uit laten snijden en die kun je nu zo via internet bestellen bij een club.

Hier moet ik effe kijken hoe dat ook al weer moest.

Gr Kees.

hier is de foto dan,

afb1435.jpg

gr Kees

Alleen moet je de krul van die poot andersom zetten. Zo werkt hij niet zoals hij bedoelt is en dat zou wel eens tot ongewenste dingen kunnen leiden.

@lightning, ik vind 1,35 m net iets te klein, ik ga meer voor die van 2,3 of 2,5 meter. waarom heb je trouwens geen retracts di er volledig ingaan ??

@jacques : de tekeningen die je heb is dat zeker maar voor twee motoren van 7,5 cc ??, de plannen van Ziroli is voor een model van 2,5 meter en daar praten ze over 2 x G45 Zenoah motoren.......dat is wel een erg groot verschil.
De tekeningen die je heb liggen, is dat volledig houtbouw, ook de staartbomen e.d., want als ik de ziroli specs leest, zijn de staartbomen e.d. van fiberglass en apart te bestellen.

Cor

De retracts gaan er niet helemaal in omdat er geen ruimte voor is in de booms.
(normaal liggen de wielen plat in de vleugel, maar hier staan de cilinders 90 graden gedraaid, vandaar.

Ook die krul van de (oude neus)poot kan ik niet draaien, omdat ie dan tegen de cilinder aankomt.

Kees.

Thom,
ik dank niet dat het model wat ik nu aan het bouwen ben van Model World Models geschikt is voor elektro.

Maar kijk eens bij K&A models uit de US die hebben dezelfde maat p-38 voor elektro,

www.kamodels.com

gr Kees.

Back