Bouwen van F1D modellen

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door indoorflyer, 10 jan 2005.

  1. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Eindelijk heb ik de tijd gevonden om te kunnen beginnen met de voorbereiding op het EK 2005 indoor. Alleen wel hopen dat ik vrij krijg van school ervoor :oops:.

    Maar goed voor de mensen die het niet weten wat het is even een korte uitleg. Het EK indoor wordt gehouden onder de klassen F1D,F1M,F1L en voor de fun wat schaal erbij. De eerste 3 genoemde klassen zijn de duurklassen. Nederland wil graag een compleet senioren team sturen (3 man dus) en 1 junior (ik dus).

    Het EK wordt gehouden in Frankrijk. In Bordeaux om precies te zijn. We vliegen hier in zo'n fietstadion. De hal is iets van 40 meter hoog. Voor de mensen die geintresseerd zijn zal ik proberen zo vaak als ik kan een kleine update te posten. Ook zullen er wat foto's opkomen niet veel heb zelf geen camera :( .



    Alvast de eerste update.

    De vleugel,stabilo, kielvlak zijn af en bekleed en de romp is bijna af na een heel gedoe om het hout op ongeveer 0,3 tot 0,4 mm te zagen. Zal later vandaag proberen mijn tekening van het model te posten.
     
  2. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Krijg wat van mijn tekeningen :evil: maar goed. De tekening zal even moeten wachten. Maar hij komt er zeker op te staan.


    Bernard
     
  3. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    [​IMG]

    Dit is de tekening die ik gebruik voor dit model. De kwaliteit is niet je van het maar goed wil je de tekening duidelijker dan kan ik m je zo mailen dus laat t maar horen. Ook heb ik per volgende week de eerste foto's van het model dat half af is. Ook een paar foto's van een modellen kist die ik nu maak.


    Bernard.
     
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Bernard,
    dat ziet er veelbelovend uit! Naar ik begrijp heb je goede coaches, dus dat verhoogt je kansen op succes aanzienlijk.
    Het is misschien wel leuk als je aangeeft waar en wanneer jullie trainen. Kunnen andere modelvliegers zelf eens zien dat indoor ook een van die geweldige vormen van modelvliegen is. Want er zijn er nog veel te veel die geloven dat alles zonder RC niet de moeite waard is, en erger, deze bekrompen zienswijze als 'waarheid' doorgeven aan beginners .....

    Houd ons op de hoogte!

    Bruno
     
  5. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Ik heb even gezocht en heb wat data gevonden van 2 wedstrijden die binnenkort zijn. Op 1 van die 2 wedstrijden zal ik zeker vliegen met F1D. Met het model op de tekening.

    Zaterdag 26 februari: De Nationale Indoor Fly-In. Deze vindt plaats in nijmegen in de jan massink hal. Het begint meestal om een uur of 11 tot 4 geloof ik. Tijden volgen nog.


    Zondag 20 maart: Kottenpark Indoor. Deze wedstrijd is voor een thuiswedstrijd. De wedstrijd wordt gehouden in de gymzalen van de unversiteit twente te enschede. De precieze tijden komen nog.

    Op de wedstrijd in enschede zal ik zeker met F1D vliegen maar op beide wedstrijden wordt er met veel moois gevlogen. Zoals F1M,F1D,Schaal, wat open klasses en nog veel meer.


    Ik heb de data's ook voor het EK in Frankrijk. Het is van 3 tot 6 oktober. Dit komt voor mij heel beroerd uit want het is een volle week dus weet niet of ik vrij krijg van school. Maar goed als het niet kan houd het op.


    Bernard
     
  6. Muxje

    Muxje Guest

    Hmm ik krijg het plaatje niet te zien?
     
  7. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Nee, fotoserver is even down. Kijk later nog eens... :)
     
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Neem, zodra je zeker bent van je nominatie, contact op met je subcommissie. Je gaat Nederland vertegenwoordigen op een groot internationaal sportevenement, dus dat zou geen problemen mogen opleveren...
     
  9. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Ben een beetje verward wat bedoel je precies met de nominatie??

    Weet wel dat ik contact op moet nemen met de subcomissie om het geld terug te krijgen voor het inschrijven. De aanvraag voor de knvvl is bijna onderweg. En de gene die de subcomissie vertegewoordigd is eigenlijk mijn vliegmaatje.


    Bernard
     
  10. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    De subcommissie draagt een ploeg voor aan het alg. bestuur van de afdeling modelvliegsport. Als je daarin genoemd wordt, ben je genomineerd. Het bestuur beslist uiteindelijk over uitzending. Daar krijg je dan vanzelf ( nou ja...) post over. Zodra dat rond is, ga je met deze brief naar school. Zorg dat je ook de steun van je ouders hebt, dan moet het haast wel lukken.
     
  11. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Dank je voor de uitleg. Ik wacht eerst af wat de beslissing op school is en dan kijk ik verder. Kan het altijd s proberen via de subcomissie. Maar ik geef me wel veel kans want ze deed er een beetje lacherig over toen ik zei dat het een week was dat ik vrij moest hebben.


    Bernard
     
  12. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Nou jah het was de bedoeling om gisteravond op de clubavond wat foto's te maken van mijn model en modellenkist maar kwam er niet van. Maar niet getreurd ik heb zaterdag nog een kans. Dan is er een open dag op de school dus ook op de club met wat mooi tentoonstellings materiaal. Als het lukt komen die erbij te staan. En dan kunnen we wat mooie foto's maken met mooie blauwe ondergrond.


    Bernard
     
  13. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    [​IMG]

    Tekening van mijn modellen kist. Het vergt wat uitleg aangezien de tekst niet meer te lezen. De bovendeksel kan omhoog met een pianoschanier hieronder de rompen. De voorplaat is van plexiglas dit voor nieuwsgierige douanebeambtes.

    dit is de rest van de tekening hierop staan de sliders afgebeeld die erbij horen alles komt op de foto zaterdag een deel en de rest later.

    [​IMG]
     
  14. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Ff updaten:


    Tjah nog steeds geen foto's ik baal er wel van maar goed. :( :cry:

    Hoever ben ik onderhand. Ik ben nu bijna klaar met mijn modellen kist. Alleen de plexiglazen plaat er ff voorzetten en dan de hele binnenkant afmaken. Met het model zelf vlot het niet echt zo :( Wel beetje balen maar goed. De eerste vlucht staat tot zover gepland op 20 maart tijdens het NK F1M,F1D.

    Als het model daar goed wil vliegen dan gaat ie in massaproductie ( heb er nog 4 nodig) voor frankrijk. Waar ik onlangs al voor heb vrij gevraagd. Maar jah school is weer traag dus nog ff afwachten dan maar.

    Ook heb ik de stap maar genomen om lid te worden van het KNVVL. Dit is toch nodig omdat ik anders geen sportlicensie heb. Ook hiet heb ik nog niet weer veel over gehoord. Ondertussen al wel mijn proppelor mal klaar en kan dus props maken. Zal proberen met mijn webcam een foto van die mal te maken.


    Bernard
     
  15. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Massaproductie???? 8O
     
  16. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Massaproductie???? 8O
    hebben ze toch een licentie van gekocht bij jou :wink:
     
  17. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    FF uitleggen wat ik ermee bedoel :lol:

    Euhm massaproductie is niet meer dan in plaats van voor 1 vleugel ribben en lijsten te snijden, Dan voor 4 vleugels lijsten en ribben te snijden idem voor alle andere onderdelen. Dit kost me maar 1 keer tijd om alle spullen te pakken zoals hout mes enzovoorts. Houd ook bij hoeveel uur er ongeveer in elke model gaat dus hierover later meer.


    Bernard
     
  18. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    @ Bruno

    Jah dit blijkt niet meer nodig te zijn heb nu al vrij gekregen omdat mijn prestraties goed genoeg zijn. Maar jah nu is het even wachten op bericht van de knvvl en dan ben ik er klaar voor.

    :oops: o jah nog 1 ding moet natuurlijk wel modellen en geld hebben he. :oops:



    Bernard
     
  19. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Gefeliciteerd!
    Ik heb net het bericht gekregen, dat ik in de ploeg voor het EK 2005 zit. Het hele circus kan weer beginnen!
     
  20. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    He goed man,

    Wanneer en waar is dat EK? Maar ja dan hebben we dus beide nog wat werk te doen voor het EK.


    Bernard
     

Deel Deze Pagina