Hoi Ton en vrienden,
Geef je voor 200% gelijk een model kan je niet bouwen op 1 foto.
Een schaalmodel moet groeien vind ik.
Je koopt een kist...maakt hem, gaat ermee vliegen nog niet mooi gemaakt bedoel ik dan en als je ziet dat het goed is, dan kan je details gaan toevoegen.
Ben nu een paar keren gaan luisteren naar wedstrijden en heb mijn oor te luisteren gelegd bij andere bouwers al dan niet schaal.
De meesten laten zich afschrikken door de lange bouwtijd en de kostprijs.
Denk dat je gewoon een kist moet bouwen en die op termijn moet laten groeien het nadeel natuurlijk is dat je langs alle kanten te horen krijgt dat dit niet goed is en dat is niet schaal enz...althans het zijn die dingen die ik hoorde van andere kisten terwijl ze ervoor mij prachtig uit zagen.
Als ik het zo hoor en hier op het forum ook lees soms...direkt komen er kritische reacties maar dat schrik vaak mensen af al zijn ze soms waar.
Zo denk ik dat er weinigen zijn die van nul een kist bouwen.
Als ik lees dat dat het echte schaalbouwen is dan geef ik ze gelijk, MAAR we moeten wel realistisch blijven.
Denk dat zulk een uitspraken mensen die zin hebben in het schaalvliegen toch doet schrikken, maar ik heb ENORM veel respect voor mensen die van scratch iets kunnen bouwen, petje af!!!
Dus wat ik gewoon wil bedoelen is dat een model moet groeien met de jaren en dat ze zeker het een kans moeten geven in de schaalwedstrijden al is het maar voor de fun en om de groep te vergroten.
ELKE KIST IS MOOI. :wink:
Tot mails
Tom