[Bouwfase Mast] liebherr ltm1090

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Alwin,
zit nu al een tijdje mee telezen, en lees in de laatste berichten de mogelijkheid van lakschade van je masten.
Misschien een dom idee, maar zou zuurvrije vasseline als smeermiddel een oplossing kunnen zijn.?

hoi alwin

ik bouw zelf af en toe wel eens een 1\50 kraan,
deze spuit ik zelf ook. en wat ik soms doe is laten poedercoaten of 3 of 4 keer,
blanke lak erover heen zodat je een dikke bescherm laag hebt.

blanke lak is geen optie helaas. De onderkant is matzwart met een sterkere lak gespoten. dus zoiezo al wat taaier en we gaan het wel zien...

wel zit ik nu te kloten om mijn hydrauliek kosten om laag te krijgen.

hee alwin

ziet er goed uit man:p,strak spuit werk.
een vraag je betreft de bouw wijze heb jij je giek gespoten om dat die in mekaar gaat en je hem dan niet meer uit mekaar wil halen .

mvg bertus

Tja als je goedkope hydrauliek wilt, dan moet je deze zelf maken. Vergt wel wat precisie en geduld, maar dat moet jouw ook wel lukken.

hee alwin

ziet er goed uit man:p,strak spuit werk.
een vraag je betreft de bouw wijze heb jij je giek gespoten om dat die in mekaar gaat en je hem dan niet meer uit mekaar wil halen .

mvg bertus

Hoi bertus.

Nee ik heb het gespoten omdat de glijblokken er in gemonteerd moeten worden en dit alleen kan als alles gemonteerd is

----------------
@stefanf
Tsja ik zoek op dit moment nog veel informatie op over hydrauliek en de regels. Uiteindelijk wil ik het zelf leren. Maar dit vergt nog wat extra tijd. en 50 Bar is niet niks volgens mij.

hoi alwin

morgen ga ik naar mijn vervolg school.
landstede in harderwijk.
daar leer ik hydrauliek en pnuematiek.
morgen loop ik een dagje mee, en mag ik het zelf ook allemaal uit proberen.
als je wilt kan ik daar het 1 en ander vragen voor je?

Hallo alwin,

Mooi strak gespoten hoor, is al het schuren, plamuren, nog eens schuren en nog eens schuren, niet voor niets geweest !!

Laatst bewerkt:
Hoi Alwin,
is maar goed dat je er een bouwverslag van hebt gemaakt.
Anders zou niemand je geloven als je zegt dat je deze masten zelf hebt gemaakt.

Jongen wat zijn die mooi strak geworden. :thumbsup:

Begin steeds nieuwsgieriger te worden naar het eind plaatje.

hallo cheeta
kan je de binnenkant nu niet met een lange stevige strip metaal een zoet vijl op monteren en er doorheen gaan om de bramen weg te halen,
of schuurlinnen om een stevig strip wikkelen en dan er door heen halen,
de strip moet wel de lengte van de mastdelen hebben,
ik probeer maar mee te denken,
het is dus geen braam van mm want dan had je mastdeel niet in elkaar kunnen schuiven,en wat je weg kan schuren is mooi mee genomen,
mvg markioo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back