[Bouwfase Mast] liebherr ltm1090

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmm ik weet misschien nog wel andere oplossing.

mal maken met pvc pijp.

maar hoe moet je dit materiaal verwerken?
 
hallo alwin
zagen met een lintzaag??!!!!
ik heb een lintzaag,
je mag als je een stukkie hebt het proberen,
mvg markioo
 
wie weet waar ik teflon kan vinden, richard is nog steeds op zakenreis vermoed ik,,

heb nog geen bedrijf gevonden die aan particulieren levert.
 
hoi
probeer wildkamp (pvc pijpen en pompen)eens zit o a in de plaats winkel,
vts plastics (alle soorten kunstoffen,marmerkunstof ook)ook in oa winkel,
leveren beide aan particulieren,
en hebben vrij veel op kunstof gebied,hopelijk ook teflon,
je zou het ook eens kunnen proberen bij een bedrijf dat machines maakt voor de voedsel industrie,
mvg markioo
 
Hallo Cheeta,

ik kan je wel deze band leveren een michelin 14:00 R25
Deze is bedoeld voor een demag TC 2800 schaal 1:16
Ik Giet het rubber profiel, en plak deze om een PE gedraaide band heen.
Voor het gieten heb ik een mal met het profiel gefreesd.

full

Kijk eens op mijn website anders daar kan je hem zien.
benjamin-modelbouw.nl

groet
Stef
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo stef wat is de diameter van de band? ik moet ca 125mm hebben.

ook ben ik nog op zoek naar metaal welk soort maakt niet uit zolang het geen alu is..

materiaal moet 1,5mm dik zijn en ook 2,5mm dik. minimaal 5mm breed max 10mm breed en een lengte die minimaal 65cm lang is. iemand ideeen?

even een gewicht berekening. dat valt nog tegen :P zijn alleen de mastdelen zelf al.

40x40x2 450 = 369g (0,82kg/m)
50x50x2 518 = 538g (1,04kg/m)
60x60x2 580 = 727g (1,253kg/m)
70x70x3 672 = 1459g (2,171kg/m)
80x80x3 750 = 1875g (2,5kg/m)

4968 gram.. HATSJOE!.. 5kg.
 
Laatst bewerkt:
hallo stef wat is de diameter van de band? ik moet ca 125mm hebben.

ook ben ik nog op zoek naar metaal welk soort maakt niet uit zolang het geen alu is..

materiaal moet 1,5mm dik zijn en ook 2,5mm dik. minimaal 5mm breed max 10mm breed en een lengte die minimaal 65cm lang is. iemand ideeen?

even een gewicht berekening. dat valt nog tegen :P zijn alleen de mastdelen zelf al.

40x40x2 450 = 369g (0,82kg/m)
50x50x2 518 = 538g (1,04kg/m)
60x60x2 580 = 727g (1,253kg/m)
70x70x3 672 = 1459g (2,171kg/m)
80x80x3 750 = 1875g (2,5kg/m)

4968 gram.. HATSJOE!.. 5kg.

Hallo Alwin,

Van deze gewichten kijk ik niet vreemd van op hoor !
Meesin is behoorlijk zwaar dus als je zoiets van messing maakt, dan wordt het nog zwaarder !!
Wat denk je dat de 2 Liebherr LTM 1400 kranen van Ricard en Marc gaan wegen. ± 60 kg, zonder ballastblokken !
 
ik weet het piet, het verbaaste mij toch wel lichtelijk aangezien ik uitging van 6kg voor de mast maar denk dat ik dit moet bijstellen naar 10kg. de kraan zal rond de 35 - 40 kg gaan wegen. dus dat is opzich geen ramp.

de kraan van richard en marc is een paar flinke stappen groter. dus tsja 60kg zit je dan zo aan ja.
 
complex? nah valt wel mee toch :P

mast2pd6.jpg


Hallo Alwin,

Heb jij wel zoveel ruimte in de masten om er 4 motoren met vertragingskasten in te bouwen ???

Trouwwens, ik weet niet hoe dikke spindels jij gaat gebruiken, maar je zal minstens over zo'n grote lengte M8 moeten gebruiken, want dunner gaat te veel slingeren.
Beter is nog om M10 te gebruiken !!
 
hallo piet,

ik ben nu uitgegaan van M6, richard en marc gebruiken M8 maar hun trekken dan ook inmense gewichten op hun mast, ik verwacht dus eigenlijk al een probleem met M6. ook wordt de as overal gelagerd en zit die dus altijd klem tussen minstens 3 punten.

op de as = 1
en dan bij 2 platen
plaat 1 = het schroefdraad met een bus erop voor verlenging van het schroefdraad.
plaat 2 = geleiding met een sinterbus lager. ingeschoven zit de as op nog veel meer punten gelagerd.

en ik wist niet of er genoeg ruimte was, maar zoals je ziet is het er wel ik was zelfs uit gegaan van 2 kleine motoren maar kan er met 3 grote en 1 kleine zelfs nog in krijgen. dit is ook de reden waarom ik dit helemaal uit teken. ik heb nu dan ook echt de hele mast op papier staan.

Hallo Alwin,

Bij Richard en Marc slingeren de M8 spindels toch nog behoorlijk, ondanks de M8 spindels.
Ik ben erg benieuwd of het jou lukt met de M6 spindel, ondanks de lagering !!
 
hebben ze dit uiteindelijk nog aangepast dan? of hoe hebben ze dit nog opgelost?

handig tabelletje die ik veel gebruik met uitrekenen van de snelheid van de mast:
tabel2mw3.jpg
 
Laatst bewerkt:
hebben ze dit uiteindelijk nog aangepast dan? of hoe hebben ze dit nog opgelost?


Hallo Alwin,


Volgens mij hebben ze dit nog niet aangepast en laten ze het eerst zo, want het werkt wel.
En ja, als het geheel in elkaar zit, zie je natuurlijk niet dat de spindel slingert, maar je loopt het risico dat het kan gaan vreten in het blokje, waardoor de boel vastloopt.

Het mooiste zou zijn om met hydrauliek te werken, maar dat is niet realiseerbaar, want daar hebben Richard en Marc ook wel naar gekeken.
Want dan moet steeds verpennen, zoals bij de 1:1 en dat is heel moeilijk te maken in schaal 1:14
 
Nou Piet onmogelijk,
Ik had voor de kraan die ik nu bouw de plannen voor een hijskraan.
Deze telescopeert hydraulisch met het beruchte pensysteem.
Hiervoor wat kleine motortjes op de cilinder bouwen, een lineaire positie meter op de cilinder zetten en een kabelhaspeltje om de draden van de motortjes op te rollen.
Met wat electronica erbij zou het moeten werken. Maarja, wat moet je met een mobile kraan als hij klaar is. Er zit zo weinig speelgehalte in dat ik er maar mee gestopt ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top