Bouwfoto's Billing Boats Banckert

Ik ben verschrikkelijk in het bijhouden van een geheel verslag, maar wilde wel een paar foto's delen.

Het meest spannende was wel om de lampjes op een fatsoenlijke manier in de mast te krijgen. het is wel gelukt, maar de draadjes die van de LED naar de mast lopen krijg ik niet geintegreerd. ik zou het alleen dicht kunnen plamuren.
Foto-VBNHO8PN-D.jpg

Tja en waar staan die bootjes om bekend? weinig ruimte!!
Maar ik ben creatief geweest en heb de nog meer ABS plastic weggehaald
Foto-IYRKPE7M-D.jpg

Ik heb eerst het houten frame gemaakt in de behuizing zodat ik precies het 4-kant had dan plastic wegsnijden en met stabilit express vastgelijmd. daarna met expoy watervast en gehard. Nu kan ik tenminste overal goed bij.

heeft iemand foto's hoe men zijn huis op de rompt houdt?? eroverschijven is niet voldoende en met een elastiekje ook niet, want als die drogen en breken.. ik weet niet hoe ik dat als beste moet aanpakken.

Een lage schroefas...
Foto-ZP3MTWBC-D.jpg

Als je goed kijkt zie je een verlaagde motorsteun. Dat komt alleen omdat ik de schroef en as als laatste heb gemonteerd en het precies uitgelijnd in de straalbuis wilde hebben. Niet nagedacht dat misschien te laag uit kan komen. Maar goed servo kan er nu lekker bovenop.

Meer fotoos volgen.

Nou mooie oplossing toch.. Kan je zo allles nog in de grondverf zetten tegen het water. En ken je je accu er teminste ook normaal in leggen.

Hier weer een vervolg update:

Ik heb nu bijna alles in de primer gezet:
Foto-OLE6LKAV-D.jpg

Alleen het bovendenk moet ik nog in de grijze primer zetten, wel zo makkelijk, want ik denk dat ik het dek grijs maak.
Het stuurhuis staat nog helemaal los, want daar moeten nog ramen in.

Ik heb inmiddels wel een potentieel probleem gevonden en dat is dat het bovendek niet helemaal aansluit op de romp. dat wordt nog een flink gepiel met het rubberen afdichtingsnaad. Heeft iemand tips om dit probleem te lijf te gaan?

Foto-PYJPXM8L-D.jpg

het sluit echt niet goed aan, kan komen door niet goed af gesneden te hebben, of doordat het voorste spant de romp wat te ver naar buiten drukt.
Alle tips zijn welkom.
Foto-ZCL6OJZZ-D.jpg

Hmm, volgens mj staat er in de bouwtekeningen een plaatje waar ze nietjes gebruiken om de randen bij elkaar te houden. Wel zo makkelijk, en die zijn er ook weer zo uit te halen.

Groet,
Edwin

Back