Bouwkit Airbus A380

• Topicstarter Topicstarter AlexanderDK
  • Startdatum Startdatum
A

AlexanderDK

Guest
Hey

Omdat ik ondertussen bijna een jaar vlieg en het vliegen me goed afgaat, wil ik een stapje verder gaan en beginnen aan de bouw van de Airbus A380. Omdat ik het echter zeer druk heb met studeren en organiseren van een vereniging, ben ik toch te koppig om te stoppen met RC vliegen.

Weet er iemand een winkel (in België of Nederland) zijn waar ik een bouwkit van de A380 (liefst schaal 1/100 - max schaal 1/50) kan kopen? Zo hoef ik mijn tijd al niet meer te steken in het snijden van de onderdelen.

Alvast bedankt.

Alexander

Ik ken op het moment twee producenten van styropor airbus a380's, je kan er eentje krijgen bij Willkommen bei Modellbau Lindinger, moet je eventjes een search doen naar "airliner" ik geloof dat quartel die zelfs ook verkoopt? Maargoed dit is geen erg groot model.

Verder is er nog de zeer onbekende Zeiler modellbau
Zeiler-Modelle

Deze man verkoopt styropor modellen van meerdere airliners op heel erg groot formaat, deze moeten wel nog erg in vorm worden gebracht, zoals op de foto's te zien is is dit niet helemaal netjes gebeurd want hij ziet er niet bepaald schaalgetrouw uit;) Natuurlijk is dit puur afhankelijk van hoeveel tijd je in het vormen van de neus stopt.

Het zijn overigens geen leveranciers in Nederland of Belgie inderdaad, maar de verzendkosten zijn zeker niet zo hoog.

Marijn

Bedankt voor de leveranciers. Hier kan ik al een heel eind met verder. Zal mijn duits toch nog wat moeten bijschaven maar dat mag niet echt een probleem zijn.

Alexander

Is een hele aardige kerel, stuur hem eens een mail dan krijg je echt een hele stapel foto's van hem. Zijn modellen zien er echt best mooi uit, het zijn geen glasvezel quattro turbine wonders maar het is toch wel erg mooi.

Marijn

Beste Alexander,

Ik ben op dit moment bezig een Airbus A330-200 te bouwen van ongeveer 3 x 3 meter. Deze bestaat helemaal uit piepschuim en kost me maar een maand om van piepschuimblok naar vliegend te krijgen.

Hier is een linkje met bouwfoto's
Foto's

Als je een beetje een timmermans oog hebt is het geen enkel probleem om een straalvliegtuig in elke grootte te maken. Als je dan ook nog eens naar de kosten kijkt lach je je helemaal rot.

Mijn bouwtekeningen haal ik van www.airliners.net. Als je een beetje groot beeldscherm heb leg je de liniaal op de foto en kan je zo in een paar uur tijd alle maten exact overnemen.

Back