Bouwkit gezocht.

Ik heb er totaal geen idee van of er kits te krijgen zijn.
Ik heb een paar mooie bouwverslagen gevonden maar zie er nergens een naam van een designer in voor komen.

In de states zou er heel misschien nog eentje zitten die ik heb gecontacteerd.
Hopen op positief resultaat van over de grote plas....

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Nico

@ Cypke,
De piloot waar jetpropdlx het over had is Ron Ton van de club in Sparenwouden.
Deze man vloog met de Bulldog en was naar tekening gemaakt van Peter Kriz, en is te bestellen via FMT.
Ron Ton heeft er zeker twee gehad en vloog met een 2cillinder 120cc.

Heeft er iemand de contactgegevens van Ron of is hij hier ook lid?

Brengt me al een serieuse stap vooruit.

Had een bouwbeschrijving gevonden van iemand uit de UK maar die begon van niets.
Het lijkt wel zo te zijn dat hij al de plannen en epoxi onderdelen kan maken daar hij de mallen ervoor ontwikkeld heeft. Wel schaal 1/2 en daar ben ik nog niet uit.

Nico

Vliegen mag geen probleem zijn.

Ken jij hem persoonlijk of kan je mij met hem in contact brengen?

Nico

Wat gaat er vliegtechnisch / aerodynamisch gezien precies fout op die video uit post #11? :confused:

(Laat maar, ik ziet het al . . .)

Commentator: "Das war der erste Crash des Tages . . . "

:2gunfire:

jan.

Laatst bewerkt:
Wat gaat er vliegtechnisch / aerodynamisch gezien precies fout op die video uit post #11? :confused:

Ik snap 'm ook niet echt. Hij maakt iets van een snelle overshoot, maar gaat ineens wat down, hard op de grond en door de klap terug verliest hij de controle. In de aanvlucht (op 0:01, niet in de herhaling te zien) duikt 'ie ook wat plots naar beneden ... erg gevoelig op het hoogteroer misschien? Omdat 'ie snel gaat, moet 'ie natuurlijk ook down gestuurd worden. Hij zakt niet door teruggenomen gas.

Na de touch (wat een slap landingsgestel!) geeft de piloot veel links rudder! :shock:

Het vlieggedrag (?) lijkt me overeenkomstig die input . . .

jan.

Als je af en toe stopt en played dan zie je dat het onderste gedeelte van het richtingsroer tijden de eerste klap weg is gebroken.

Vermoedt dat daar ook de aansturing aan vast zat een dat daardoor het richtingsroer naar links uitslaat en de kist de grond in draait.

cypke nog bezig met dit bouwverslag? of bouwproject?

heb gisteren de plannen binnen gekregen en ze zijn vandaag ingescand geweest. nu ga ik langzaamaan aan de slag met het overtekenen en het maken van de freesbestanden... hopelijk tegen volgende winter klaar!

Back