bouwplan life-liner 4

ik wil een nieuw winter project beginnen,
en dat is de life-liner 4 van groningen bouwen.
maar wat voor heli kan ik daar voor aanschaffen.
ik heb al wat gekeken naar een t-rex 450 of t-rex 500, wat raden jullie mij aan.

Volgens mij ga je met een 500 size wat makkelijker iets moois bouwen wat ook nog goed vliegt.
Een 450 size is erg snel aan de zware kant voor de rotordisc, wat óf korte vliegtijd oplevert, óf hele dikke accu, motor en ESC noodzakelijk maakt (=nog weer zwaarder, dus vliegt nog weer lastiger, etc etc).

uiteraard, als je graag zo gedetailleerd mogelijk wilt bouwen is een grotere heli ook meer ruimte om je op uit te leven.

De keerzijde is dat alles ook weer duurder gaat worden.

Verder weet ik dat voor de 500 size een fenestron leverbaar is (helaas wel $$$$$) en volgens mij voor de 450 size niet, of niet eentje die écht goed werkt.

Maar zowel in 450 size als in 500 size zijn er mensen die een goed vliegende EC 135 gebouwd hebben. Keus is aan jou....

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reacties ik denk dat ik dan voor een 500 size ga.
ik ga nu eerst maar eens rond neusen naar een heli,
als er iemand een t-rex 500 heeft die hem wil verkopen,
laat het maar weten.

Ik zoek een 600 size ec 135.Deze is niet te vinden.De 145 wel maar die vindt ik dan weer niet zou mooi.Kost trouwens ook een slordige 600 euro ...

Mocht iemand nog een adresje weten hoor ik het graag .

Groeten

Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
zo de eerste aankoop is gedaan.
ik heb de romp besteld van de ec 135(500 size)
nu effe wachten, en dan beginnen met het winter project.
kijken wat ik in huis krijg.

richard 78

ik heb de ec 135 van heli-artist besteld.
ik ben nu aan het zoeken naar de kleur nr.

maar ik hou jouw topic ook in de gaten, want ook daar kan ik ideeen mee
op doen.

bedankt jij ook succes met de bouw.

Check die romp goed!

Ik ga niet beweren dat HeliArtist slecht is, maar ook niet dat het goed is.

Bij beide mijn BO 105 rompjes waren zowel de hout-hout verlijmingen als de verlijming van de spanten in de polyester romp zéér zwak....

Als je die zwakke punten er uit haalt, is het verder een romp als iedere andere, en niks mis mee.

Veel plezier met het bouwen/afwerken/vliegen!

Groet, Bert

oke brutus ik zal het bekijken als de romp binnen is.
ik woon zelf in oosterwolde dus nog geen 15 min rijden bij jou vandaan.
mag ik vragen waar jij vliegt met jouw heli, en waneer.
dan kan ik eens komen kijken.

de kleur nr het ik inmiddels gevonden bij richard78 zijn topic.

vandaag de romp binnen gekregen.
blijkt dat er in de cockpit kapje een gat in te zitten en aan de andere kant helemaal gescheurd te zijn.
moet nu de romp weer terug sturen maar ze hebben geen 1 meer op voorraad te hebben.
dat is balen want het kan wel 3 maanden duren voor ze weer nieuwe krijgen.

einde project eerst

Da's ontzettend balen zeg!

Tsja, of die zaak waar je hem gekocht hebt moet je een andere romp sturen maar ja, dan ben je weer met een andere heli bezig dan je eigenlijk wilde....

Groet, Bert

de redene dat ik de lifeliner4 wil bouwen is omdat mijn vader 35 jaar op de ambulance heeft gewerkt en heeft ook een dag mee gevlogen op de lifeliner.
vandaar dat ik geen andere heli wil bouwen.

de redene dat ik de lifeliner4 wil bouwen is omdat mijn vader 35 jaar op de ambulance heeft gewerkt en heeft ook een dag mee gevlogen op de lifeliner.
vandaar dat ik geen andere heli wil bouwen.

zo vandaag komt er een nieuwe romp en kunnen we toch gaan beginnen.
met de bouw.
en natuurlijk komen er foto's op te staan.

Cool! Ik ben benieuwd!

Zodra je ergens een probleem tegen komt, geef je maar een schreeuw, ik ben niet ver uit de buurt:D.

Groet, Bert

Back